Audi dezvaluie noua generatie a limuzinei S8. Spre deosebire de S6 si S7 cu motoare diesel, S8 isi pastreaza motorul V8 biturbo pe benzina.
Daca esti un om de afaceri norocos apreciezi de fiecare data cand ai ocazia sa calatoresti la clasa 1, nu-i asa ? Optand pentru o berlina statuara asemeni lui V8 pentru asigurarea deplasarilor in conditii de lux este o solutie de luat in considerare. Rafinata, Audi S8 abia asteapta sa fie condusa de un sofer. Insa, daca esti genul de persoana grabita, mereu presata de timp, pe care condusul o relaxeaza total, te sfatuim sa optezi pentru un Audi S8.
Doar o litera s-a schimbat insa limuzina de la Ingolstadt a trecut de la stadiul de limuzina la TGV. Pe vremuri, S8 era dotata cu un motor impozant si numara 10 cilindri dispusi in V. O alta versiune a masinii A8 era dotata cu un imens W12 sub capota. Insa, in ziua de azi normele CO2 nu mai permit genul acesta de nebunii. Modelele S4, S5, S6 si S7 sunt pe baza de benzina toate.
Cu toate acestea, noua S8 refuza sa se multumeasca cu un motor care functioneaza pe baza de ulei greu. Echipata cu un V8 biturbo de 4 litri, devine astfel un model aparte in aceasta gama. Aceasta mecanica este asociata unui sistem de propulsie electric lejer pentru un consum mai redus. Insa acest lucru nu o impeidica sa dispuna de dotari demne de o super sportiva – 571 CP si 800 Nm. S8 isi pastreaza alura de limuzina luxoasa insa cateva note de sportivitate sunt dispuse pe ici pe colo. Spre exemplu, toba de esapament cu iesire dubla.
Noul S8 vine standard cu suspensie activa predictiva, Audi AI. Acest sistem care functioneaza in tandem cu suspensia pneumatica adaptiva este capabil sa ridice sau sa impinga in jos fiecare roata in parte separat.
Audi S8 intra pe piata spre sfarsitul anului si va fi comercializata la pretul de 120.000 de euro.