Vânzătorii cu amănuntul online din România se așteaptă la o creştere de 20% a vânzărilor în perioada reducerilor de „Black Friday”, cu un salt semnificativ al comenzilor provenite din zona rurală.
Potrivit Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), în afară de produsele tradiţionale electronice şi electrocasnice, anul acesta vor creşte mult vânzările la produsele de mobilier şi decoraţiuni, jucării şi produse pentru copii, precum şi pe segmentul fashion.
Anul acesta, evenimentul de shopping al reducerilor ar urma să aibă loc, oficial, pe data de 15 noiembrie, însă mulţi dintre retaileri au ales să demareze „Black Friday” mai devreme şi pe durate de timp de la două-trei zile, până la o lună.
Estimările PayU România, publicate recent, arată că românii vor face cumpărături cu ocazia „Black Friday 2019” în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de ediţia de anul trecut, din acest total peste 360 de milioane de lei fiind reprezentate de tranzacţiile online, mai mult cu 25% de la an la an.
Pe măsură ce experiența „Black Friday” a anului 2019 se încheie, este uimitor să vezi cât de mult au crescut vânzările, în special în zonele rurale, unde poate nu ne-am fi așteptat la un asemenea avânt. Observația că oamenii au început să investească mai mult în mobilier, decorațiuni și produse pentru copii sugerează o schimbare pozitivă în prioritățile de consum, concentrându-se mai mult pe îmbunătățirea confortului și a stilului de viață. Este interesant de remarcat și adaptabilitatea retailerilor de a extinde perioada „Black Friday” pentru a include mai mulți consumatori în povestea reducerilor. Acest fenomen reflectă nu doar apetitul tot mai crescut al românilor pentru cumpărături online, dar și un management eficient al marketingului, de la care putem învăța că în afaceri, flexibilitatea și previziunea sunt chei către succes.