Influence Marketing reprezinta ansamblul practicilor care vizeaza folosirea potentialului de recomandari ale unor influenceri (youtubers, instagrameri, bloggeri si alte vedete de pe web). O marca poate folosi renumele, influenta si autenticitatea unui influencer pentru a castiga notorietate si vizibilitate.
Aceasta unealta de marketing nu este un lucru nou totusi. De mai multa vreme marcile au recurs la anumite persoane (imagini) sa ii reprezinte si sa profite de capitalul lor de simpatie. Si putem constata ca acest fenomen este in continua dezvoltare, avem deja o multime de influenceri pe retelele sociale.
Pentru a masura notorietatea unui influencer trebuie sa tinem cont de anumite criterii – marimea comunitatii sale, numarul publicatiilor si postarilor si nivelul de impresie. Marimea comunitatii reprezinta numarul de abonati ai acestuia pe fiecare retea sociala.
Facebook ramane reteaua sociala cea mai populara la momentul actual, pe care utilizatorii petrec in jur de 6h45 pe luna. Twitter reprezinta reteaua sociala a actualitatilor si formaturilor scurte. Snapchat este reteaua scoiala preferata a tinerilor in timp ce 46% din tineri folosesc Instagram. Cat despre YouTube, acesta este preferat de utilizatorii cu varsta cuprinsa intre 18-45 de ani.
Influence marketing inseamna deci sa folosesti, renumele, faima si autenticitatea unui influencer pentru a spori vizibilitatea si credibilitatea marcii.
Colaborarea cu diferiti influenceri nu este un lucru nou in marketing si PR, insa in ultimii 2 ani lucrurile au devenit din ce in ce mai serioase. Au aparut o multime de noi influenceri in peisaj, precum si agentii care ii impresariaza pe acestia, si au inceput sa fie folositi tot mai des termeni precum nano-influencer sau micro-influencer. De asemenea, o mare parte dintre branduri au inceput sa isi aloce un buget special pentru astfel de colaborari din totalul investit in marketing.