Chinezii includ fabrici de motoare în alianța cu Renault

Grupul auto chinez Geely va include opt uzine din China şi una din Suedia, care produc sisteme de propulsie, în viitorul joint venture cu Renault şi gigantul Saudi Aramco concentrat pe producţia de motoare cu combustie, au declarat două surse din apropierea acestui dosar, pentru Reuters.

Denumit „Horse”, noul joint venture anunţat de Renault şi Geely în luna noiembrie a anului trecut va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. Partenerii vor ca noul joint venture să ajungă la 19.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de 15 miliarde de euro.

Anterior, Renault a informat că „Horse” va avea 17 fabrici, opt ale constructorului auto francez în America Latină, Europa şi Turcia, şi nouă ale Geely.

Miercuri două surse din apropierea acestui dosar au dezvăluit pentru Reuters că din cele nouă fabrici care vor veni de la Geely şi Aurobay, o fostă divizie specializată pe motoare pe combustie înfiinţată de Volvo Cars şi Geely în anul 2021 dar care acum este deţinută în întregime de Geely, opt sunt amplasate în China şi una la Skovde, Suedia.

Vezi si:  Dacia Spring: un SUV electric la un pret imbatabil

De asemenea, viitorul joint venture va include şi două centre de cercetare-dezvoltare (R&D) ale Geely-Aurobay, unul la Hangzhou Bay în China şi altul la Gothenburg în Suedia. Renault va contribui şi el cu trei centre de cercetare-dezvoltare amplasate în Europa şi America de Sud.

„Asta arată că amprenta este una foarte complementară şi echilibrată la nivel global”, a declarat una dintre surse pentru Reuters.

Sursele au precizat că Geely va veni cu toate uzinele sale care produc motoare şi sisteme de transmisie la noul joint venture dar nu şi cu uzinele care produc sisteme de propulsie electrice. La rândul său, tehnologia Renault în domeniul vehiculelor electrice va rămâne separată de divizia „Horse”, urmând a forma partea centrală a diviziei sale „Ampere”.

Geely şi Renault au anunţat deja că joint venture-ul lor ar urma să aibă o capacitate anuală de producţie de peste cinci milioane de motoare şi sisteme de transmisie şi pentru automobile cu ardere internă, hibride şi hibride de tip plug-in.

Vezi si:  Mașinile ecologice, la defilare prin București

Consider că inițiativa de colaborare dintre Geely și Renault, prin crearea joint venture-ului „Horse”, se dovedește a fi un exemplu remarcabil de globalizare inteligentă, în care resursele și expertiza fiecărui partener sunt aduse împreună pentru a obține rezultate mai bune. Experiența a demonstrat că o astfel de alianță strategică nu numai că poate conduce la eficiențe operaționale și inovație accelerată, dar și la reducerea semnificativă a costurilor producției în sectorul auto. Adaptarea la schimbările pieței și folosirea tehnologiilor hibride pentru motoare cu scopul de a optimiza impactul asupra mediului sunt pași înainte esențiali într-o industrie în continuă evoluție. Această colaborare ne amintește cât de important este să valorizăm sinergiile tehnice și culturale, un aspect care poate fi aplicat în orice domeniu pentru a stimula succesul personal și profesional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *