Auzim peste tot de ceva vreme incoace, cum ca blogurile „sunt moarte”. Si totusi, succesul lor nu se dezminte si fac parte din ce in ce mai mult din strategiile de vizibilitate a marcilor, prin intermediul unor parteneriate sau a unor campanii de publicitate sponsorizate.
Dar in orice caz, multa lume se intreaba- de ce sa tii un blog in era retelelor sociale? Este inca pertinent sa investesti si sa te investesti in intr-un suport pe care multa lume il vede deja perimat?
Blogurile si retelele sociale nu se inscriu in aceeasi temporalitate. Este destul de normal sa ne intrebam de ce sa vrem sa tinem un blog, cand stim ca multa lume vrea sa isi rentabilizeze investitia si sa obtina cat mai multe beneficii de pe urma sa. Un lucru natural pana la urma atunci cand depui multe eforturi si energie.
Dar un blog se inscrie intr-o temporalitate diferita fata de retelele sociale deoarece pe mediile sociale continuturile au o durata de viata mai efemera. Si solutiile de a te reintoarce in trecut sunt destul de limitate. Dar un blog iti da posibilitatea de a-l actualiza si de a republica la o data mai recenta ce ti se pare important sau interesant.
Blogul tau este un loc unde poti controla aproape totul de la A la Z. Atunci cand alegi sa iei cuvantul, publicand ceva, esti stapanul propriilor cuvinte si poti modifica sau sterge orice. Dar retelele sociale pot decide subit sa modifice algoritmul pentru a modifica vizibilitatea continuturilor tale.
Pe scurt, esti tributar pe retelele sociale unei firme care tine ea fraiele si care nu are nicio obligatie fata de tine.
Pe blog iti poti construi odata cu timpul propria marca personala. Si poti crea un capital de incredere. Pentru ca unele persoane prefera sa citeasca ceva pentru a se informa mai degraba decat sa se uite la un video.