Comert conversational, popularitate crescanda a retelelor sociale, hibridizarea retail-ului…iata cateva din tendintele de urmat indeaproape in 2021 in ceea ce priveste e-commerce.
2020 ajunge la sfarsit, momentul ideal pentru a analiza ceea ce se profileaza pentru anul ce vine in ceea ce priveste e-commerce-ul.
E-commerce bate noi recorduri. Dupa un an mai dificil si mai special totodata, care a dat peste cap modalitatea de a cumpara a milioane de consumatori, e-commerce ar trebui, in 2021, sa ajunga la un procent de 18% din totalul de vanzari in Europa.
Linia care separa e-commerce de vanzarile fizice se estompeaza din ce in ce mai tare. Chiar daca cele doua canale au fost multa vreme in opozitie, complementaritatea lor nu mai este de demonstrat. Prosperitatea companiilor trece printr-o integrare ingrijita a activitatilor online si offline totodata. Inventarele produse in timp real sau click&collect sunt optiuni digitale de privilegiat. Se estimeaza faptul ca, in 2021, aproximativ 40% din cumparaturile efectuate online vor fi colectate in magazine.
Comertul conversational progreseaza intr-o maniera fulguranta. Doar in Statele Unite ale Americii, asistentii virtuali de tipul Alexa sau Google Home vor depasi 100 de milioane de utilizatori. Utilizarea acestor smart speakers precum canalul marketing pentru marci sau canalul de achizitionare pentru consumatori se va dezvolta intr-o maniera semnificativa in urmatoarele luni. In paralel, mesageria instant (chatbot) vor reprezenta mereu un canal privilegiat pentru vanzare si pentru relatia cu clientul.
Social commerce se impune drept esential. In 2021, Facebook, Pinterest, Instagram, Snapchat, YouTube si TikTok vor reprezenta canale majore pentru e-commerce. Utilizarea lor comerciala isi continua ascensiunea si vine sa comprime modalitatea spectaculoasa a conversiei.
Google My Business este din ce in ce mai interesat de comertul online. De cativa ani deja, Google propune o serie de servicii de rezervare online sau de comenzi de mancare. Google My Business isi largeste oferta de e-commerce pentru a dezvolta noi modalitati de a ajuta companiile locale.