Comisia Europeană a anunţat miercuri deschiderea unei anchete aprofundate care vizează proiectul de fuziune a constructorilor auto PSA şi Fiat Chrysler, din cauza îngrijorărilor că această fuziune ar putea afecta competiţia în 14 state membre UE plus Marea Britanie.
Cele două companii, care prin fuziune ar da naştere celui de-al patrulea mare producător auto mondial, ocupă „o poziţie puternică” pe piaţa vehiculelor utilitare, a explicat comisarul european pentru Concurenţă, Margrethe Vestager.
„Vom evalua cu atenţie dacă operaţiunea ar putea avea un impact negativ asupra concurenţei”, a subliniat Margrethe Vestager.
Cei doi producători auto au înştiinţat Comisia Europeană la data de 8 mai 2020 cu privire la intenţia lor de a fuziona. La finalul unei anchete preliminare, cele două firme au decis să nu prezinte angajamente, precum vânzarea de activităţi sau de uzine, pentru a răspunde la îngrijorările ridicate de Bruxelles.
Comisia este îngrijorată că această fuziune ar putea reduce concurenţa pe piaţa autovehiculelor utilitare uşoare, cu o greutate mai mică de 3,5 tone, din 14 state membre (Belgia, Croaţia, Cehia, Spania, Franţa, Grecia, Ungaria, Italia, Lituania, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia) plus Marea Britanie.
Fuziunea dintre constructorul italo-american (Fiat, Chrysler, Jeep, Maserati, Alfa Romeo, Dodge şi Ram) şi grupul francez PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel şi Vauxhall) ar da naştere celui de al patrulea constructor auto mondial.
Fuziunea dintre PSA și Fiat, anchetată de Comisia Europeană
Tesla sunt cele mai mortale masini electrice
Cum să ai grijă de mașina ta pe timp de iarnă
În septembrie, vânzările de mașini hibride au depășit pentru prima dată vânzările de mașini pe benzi...
Cum funcționează un tester de diagnoză auto și de ce este necesar?
BMW, Volkswagen, Mercedes, sfârșitul mitului german: de ce giganții auto sunt în criză în Germania