H&M, amenda de 35 de milioane de euro

Hennes & Mauritz AB, retailerul suedez de imbracaminte, a fost amendat cu 35,2 milioane de euro de autoritatile germane. Managerii H&M au colectat date vizand viata personala a angajatilor.

Este cea mai mare amenda data vreodata in Germania pentru incalcarea legii privind protectia datelor personale. Suma a fost decisa de Autoritatea pentru Protectia Datelor din Germania. Managerii H&M de la un centru de servicii din Nuremberg au strans, din 2014, informatii legate de viata privata a angajatilor: diagnostice medicale, probleme in familie si religie.

“Intr-un dosar referitor la monitorizarea de catre management a cateva sute de angajati de la un centru de servicii H&M din Nuremberg, Comisarul din Hamburg pentru protectia datelor a decis amendarea H&M Hennes & Mauritz Online Shop cu suma de 35.258.707 euro” – precizeaza intr-un comunicat de presa Autoritatea pentru Protectia Datelor din Hamburg.

Notele despre viata privata a angajatilor erau stocate informatic, intr-o baza de date secreta, si 50 de manageri din toata compania aveau acces la ele. Totul a iesit la iveala in octombrie, 2019, cand, dintr-o eroare de configuratie, baza de date a ramas deschisa. S-a aflat in presa si in urma articolelor din mass-media, autoritatea germana pentru protectia datelor s-a autosesizat si a cerut H&M sa predea baza de date. Retailerul suedez s-a conformat. E vorba de peste 60 de gigabait de date. “Acest caz demonstreaza un dispret grav fata de normele privind protectia datelor, iar nivelul ridicat al amenzii este justificat si ar trebui sa descurajeze companiile sa incalce viata privata a angajatilor” – precizeaza Comisarul pentru Protectia Datelor din Hamburg.

Vezi si:  Coronavirus – sectorul transportului aerian se teme de pierderi colosale

H&M recunoaste

H&M a admis ca au existat deficiente la centrul de servicii si anunta ca s-au luat masuri pentru a indrepta lucrurile. Totodata, grupul suedez si-a cerut scuze fata de angajati.

M.Vasiliu

Este clar că amenda de 35 de milioane de euro primită de H&M subliniază importanța protecției datelor personale și responsabilitatea pe care companiile o au față de angajații lor. Faptul că detaliile intime legate de viața personală a angajaților au fost colectate și distribuite unei rețele de manageri arată o încălcare gravă a încrederii și a intimității. Această situație ne amintește că, indiferent de dimensiunea sau succesul unei companii, transparența și respectul pentru viața privată ar trebui să fie întotdeauna priorități în gestionarea resurselor umane. În calitate de indivizi, este esențial să ne protejăm datele personale și să fim vigilenți la modul în care informațiile noastre sunt utilizate de către angajatori, deoarece confidențialitatea este un drept fundamental ce merită apărat cu fermitate în orice context.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *