Recenta aparitie a coronavirusului vine cu o serie de restrictii de deplasare si are un impact destul de important asupra activitatii personale si profesionale in mai multe regiuni de pe glob. Aceste schimbari din viata noastra de zi cu zi au deja efecte semnificative in distributie si asupra e-commerce-ului la nivel mondial…
Intre saptamanile 16-23 februarie, o echipa de specialisti a analizat numarul de vizite, durata sesiunilor si numarul tranzactiilor pentru a analiza schimbarile din comportamentul consumatorului online din ultimele doua saptamani.
In sectorul calatorii scaderile sunt de 20,8%. Datorita faptului ca oamenii sunt indemnati sa se izoleze pentru a evita raspandirea coronavirusului ceea ce include si calatoriile, mai ales vacanta de 1 Mai care era cea mai apropiata, rezultatul nu este unul imbucurator, epidemia cu coronavirus a afectat enorm acest sector.
In sectorul distributiei profiturile au scazut cu 20%. Imaginile aratate la televizor cu raioanele din supermarketuri golite de oameni panicati, s-a constatat faptul ca oamenii au petrecut mult timp online pentru a cauta produse strict necesare. Vanzarile din magazinele fizice au crescut cu pana la 16% iar sectorul distributiei a scazut cu 20%. Online vanzarile au crescut cu 18% in timp ce utilizatorii au consacrat cu 25,7% mai multe ore in plus cautarilor.
Sectorul farmaciilor a inregistrat o crestere de pana la 27%. Vizitele pe site-urile care vand produse de sanatate si sanitare au crescut cu 10,3%. Studiul efectuat a constatat faptul ca vizitele erau cu pana la 23% mai scurte, numarul tranzactiilor a crescut cu pana la 27,3%.
Sectorul echipamentelor sportive in scadere. Profitul a scazut cu 28,5%, sesiunile de shopping au scazut cu 21% si timpul petrecut pe aceste site-uri s-a redus cu 10,7%.