Meta (fosta Facebook) a prezentat tendintele sociale ce vor avea un impact pentru viitorul comertului si marketingului in 2022. Mai multi responsabili ai grupului printre care directoarea Retail si e-commerce Beth Horn, au dezvoltat o serie de inovatii pe care marcile se pot baza pentru a dezvolta vanzarile.
Metaverse este o oportunitate pentru marcile care vor putea sa creeze spatii care intaresc angajamentul. Trebuie sa experimentam aceste oportunitati inca de la inceput conform parerii lui Nicola Mendelsohn, VP Global Business pentru Meta in cadrul unei conferinte de presa din 14 decembrie. Inainte cu mult ca acest orizont sa devina o realitate, aplicatiile dezvoltate de grup (Facebook, Messenger, Instagram si WhatsApp) vor insoti evolutia obiceiurilor de cumparare ale utilizatorilor.
Consumatorul nu isi va mai face cumparaturile, va cumpara intr-un mod continuu. Am trecut deja de e-commerce, in cadrul caruia consumatorul descopera produsele, la era discovery commerce in care produsele isi gasesc tinta.
Internet si retelele sociale au devenit un loc al descoperirii de noi marci si de produse noi. Conform cifrelor citate de specialistii Meta, 66% din consumatori au incercat deja aceasta experienta pe platformele grupului. Si, daca 40% din acestia nu erau dispusi sa faca shopping in acel moment, 82% din cei care frecventau platformele saptamanal au cumparat in cele din urma articole la moda, produse de frumusete, piese de mobilier sau high tech.
Dincolo de a fi un spatiu in care se difuzeaza publicitate, Meta vrea sa creeze un parcurs pentru consumatori, un parcurs personalizat. Un spatiu in care este extrem de usor sa descoperi un produs, sa citesti informatii cu privire la functionalitati, sa decizi daca il cumperi sau nu, sa il platesti si sa ti-l aduca curierul la usa.
Pentru a ajuta marcile sa atraga clienti noi si sa creasca vanzarile, Meta ii incurajeaza sa adopte mai multe functionalitati deja activabile in sanul familiei Meta.
Sursa: https://www.ecommercemag.fr/Thematique/techno-ux-1226/Breves/Meta-detaille-tendances-sociales-commerce-2022-dela-367706.htm