Meta incepe sa implementeze un program de monetizare bazat pe performanta pentru Facebook Reels. Modelul va fi apoi adaptat la Instagram.
Reels monetizate in functie de performanta
Intr-o postare pe blog publicata marti, Meta a anuntat modificari ale modelului sau de publicitate pentru Facebook Reels. Scopul noului program, care este in prezent in curs de testare, este de a oferi creatorilor de Reels un sistem de monetizare bazat pe performanta continutului lor. Astfel, succesul Reels-urilor va fi de acum inainte cel care va defini nivelul de remunerare, si nu veniturile din reclamele care sunt afisate pe acestea.
In mod traditional, multe variabile care nu pot fi controlate de creatori au influentat castigurile din publicitate, cum ar fi numarul de reclame care au fost deja difuzate, cine urmareste continutul lor sau daca exista o reclama relevanta care sa fie oferita acelui telespectator. Cu un model bazat pe performanta, creatorii se pot concentra pe continutul care rezoneaza cu publicul lor.
Initial, castigurile creatorilor vor fi determinate de numarul de citiri pe Reel-urile lor, dar Meta explica faptul ca alti parametri ar putea fi incorporati ulterior. Aceasta este o schimbare majora in modelul de monetizare, pe care Meta l-a prezentat atunci cand Reels a sosit pe Facebook in urma cu un an.
Cine se poate inscrie in program?
Pentru a fi eligibil pentru programul de testare, va trebui sa fiti invitat de Facebook. Creatorii selectati vor primi o notificare in tabloul de bord al afacerii lor. Acestia vor trece apoi printr-un „proces de imbarcare”, in cadrul caruia vor completa informatiile de plata si vor fi de acord cu termenii de utilizare. Toti creatorii care participa la test vor fi adaugati automat la noul model de plata.
Acest nou program este lansat initial pe Facebook, dar un sistem similar va fi implementat si pe Instagram in urmatoarele saptamani. In plus, Meta spune ca in curand va fi introdus un model de plata bazat pe performanta pentru reclamele In-Stream pe Facebook.
Sursa: https://www.blogdumoderateur.com/meta-nouveau-programme-monetisation-reels/
Programul de monetizare bazat pe performanță pentru Reels, introdus de Meta, reprezintă un pas înainte spre o mai mare echitate și transparență pentru creatorii de conținut. Este îmbucurător să vezi cum veniturile sunt acum mult mai aliniate cu eforturile și creativitatea creatorilor, încurajându-i astfel să depășească limitele convenționale în producerea de conținut captivant. Totuși, provocarea rămâne ca aceștia să se adapteze rapid la acest nou model și să găsească strategii eficiente pentru a valorifica la maximum fiecare Reel. Din experiența mea, acest sistem poate ajuta creatorii să devină mai conștienți de preferințele publicului lor, insuflând un sentiment de control și direcție în drumul lor spre succes digital.