Cu Greenroom, noua platforma audio oferita de Spotify lansata miercuri 16 iunie, gigantul muzicii incearca sa intre in concurenta directa cu Clubhouse, referinta retelelor sociale audio pe piata actualmente.
Cum functioneaza Greenroom?
Pe data de 16 iunie Spotify si-a dezvaluit noua aplicatie Greenroom in intregime dedicata domeniului audio si care intra in concurenta directa cu Clubhouse. Spotify a putut sa dezvolte aceasta noua aplicatie datorita achizitiei la sfarsit de luna martie a Betty Lab, specialista in saloanele audio.
In ultimele luni nebunia creata in jurul Clubhouse i-a dat idei gigantilor din domeniul web fie ca este vorba despre retele sociale precum Facebook, LinkedIn sau platforme audio precum Spotify.
Cum functioneaza aplicatia? Bazata pe acelasi concept ca si Clubhouse, Greenroom le permite utilizatorilor sa creeze saloane de discutii audio sau sa se alature unei sali deja existente. Creatorii aplicatiei au prevazut in egala masura un sistem de moderare al discutiilor.
Nu exista sistem de invitatie ca in cazul lui Clubhouse care sa le permita utilizatorilor sa se alature mai rapid aplicatiilor. Cu numai putin de 158 de milioane de abonati cu plata si 356 de milioane de utilizatori in fiecare luna, Spotify este un concurent direct pentru leaderul retelelor sociale audio Clubhouse.
Intr-un fel, Greenroom este o alternativa la Clubhouse provenita de la Spotify, un pas de altfel logic pentru aceasta companie. Spotify este cunoscut pentru faptul ca dezvolta tehnologii de streaming audio prin internet de mai multi ani deja, drept urmare, cel mai probabil tehnologia sa se poate adapta la camera de discutii live.
Continutul de pe Spotify, de altfel, precum podcast-uri si muzica ar putea sa includa pe viitor include in functionalitatea Greenroom, putand probabil asculta muzica in camere alaturi de prietenii lor sau sa asculte impreuna podcast-uri.
Aplicatia Greenroom este disponibila pe iOS si Android si necesita folosirea unui cont Spotify pentru autentificare.