Platforma de socializare Twitter intenţionează să testeze noi caracteristici destinate protejării vieţii private, care să dea utilizatorilor un control mai mare asupra listei follower-ilor, precum şi a celor care pot vedea postările şi like-urile lor, în încercarea de a creşte numărul de utilizatori ai reţelei.
Printre noutăţile analizate se numără capacitatea de a edita lista follower-ilor şi un instrument pentru a arhiva vechile tweet-uri astfel încât să nu mai fie vizibile pentru alţii, după o anumită perioadă de timp stabilită de utilizator. Ascunderea unor tweet-uri mai vechi s-ar putea dovedi o caracteristică populară în rândul celor care nu vor ca postările lor să existe pentru totdeauna în mediul online, oferind o soluţie mai facilă decât ştergerea manuală a postărilor sau analiza mesajele din urmă cu mai mulţi ani pentru a vedea dacă nu există ceva ce ţi-ai fi dorit să nu fi scris.
Studiile interne arată că mulţi dintre utilizatorii Twitter nu înţeleg elementele de bază cu privire la protejarea vieţii private, de exemplu dacă contul lor este vizibil pentru public, a declarat Svetlana Pimkina, un cercetător la compania cu sediul la San Francisco. Aceşti utilizatori intră mai rar pe Twitter pentru că nu ştiu ce pot vedea alţi oameni despre ei.
„Atunci când nevoile de privacy nu sunt îndeplinite, oamenii se autocenzurează. Se retrag din conversaţie”, a spus Svetlana Pimkina.
Potrivit Bloomberg, specialiştii de la Twitter lucrează la mai multe produse care să calmeze îngrijorările utilizatorilor cu privire la protejarea vieţii private. Unele dintre noile produse urmează să fie testate în curând, iar altele sunt deocamdată în stadiul de concept.
Deseori Twitter testează unele noutăţi care nu sunt introduse în totalitate. Însă compania discută foarte mult şi despre idei în stadiul de concept, dintre care unele nu se materializeze sau a căror materializare durează mai mult decât se anticipa.
În luna martie a acestui an, directorul general Jack Dorsey a spus că în ultimii ani Twitter s-a mişcat mult prea lent când vine vorba de lansarea de noi produse. Potrivit lui Dorsey, introducerea de noi instrumente mai rapid este acum un obiectiv general al companiei, alături de ţintele referitoare la creşterea veniturilor şi utilizatorilor.