Serviciul de mesagerie mobilă WhatsApp, deţinut de reţeaua socială Facebook Inc, a lansat o versiune de probă a aplicaţiei sale destinată computerelor de tip desktop care permite, pentru prima dată, efectuarea de apeluri de voce şi video, informează Reuters, citând un articol publicat pe blogul de tehnologie WABetaInfo.
Această intenţie de a intermedia apeluri voce şi video pe ecrane mai mari decât cele ale telefonului mobil ar pune WhatsApp pe picior de egalitate cu marii jucători de pe piaţa conferinţelor video Zoom şi Google Meet, care au înregistrat o creştere spectaculoasă a numărului de utilizatori în perioada pandemiei.
Cu peste două milioane de utilizatori la nivel mondial, aplicaţia WhatsApp este depăşită doar de aplicaţia firmei mamă Facebook. Cu toate acestea, spre deosebire de Zoom sau Google Meet, aplicaţia WhatsApp este utilizată în principal pentru apeluri personale.
La începutul acestei luni, WhatsApp a introdus o nouă funcţie de „coş de cumpărături”, care permite utilizatorilor să facă achiziţii prin intermediul aplicaţiei. Prin această nouă funcţie, WhatsApp încearcă să atragă comercianţi şi companii pe aplicaţia sa WhatsApp Business, pentru a-şi gestiona comenzile şi schimburile cu clienţii.
Dezvoltarea tranzacţiilor pe serviciul său de mesagerie este crucială pentru WhatsApp care, în pofida adoptării sale pe scară largă, nu câştigă bani din publicitate.
Facebook ar putea vinde WhatsApp
Facebook Inc ar putea fi forţată să-şi vândă activele valoroase WhatsApp şi Instagram, după ce Comisia Federală pentru Comerţ (FTC) şi aproape toate statele americane au intentat proces reţelei de socializare, apreciind că tranzacţiile nu au fost legale şi în final afectează consumatorii, transmite Reuters.
Facebook este a doua mare companie din domeniul tehnologiei care se confruntă cu acţiuni în justiţie, după ce în octombrie Departamentul american al Justiţiei şi 11 state americane au intentat proces companiei Google pentru încălcarea normelor concurenţei, acuzând gigantul tehnologic că şi-a folosit puterea semnificativă pe piaţă pentru a-şi elimina rivalii.
În plângerile depuse miercuri, Facebook este acuzată că şi-a cumpărat rivalele, achiziţionând Instagram cu un miliard de dolari în 2012 şi WhatsApp cu 19 miliarde de dolari în 2014. Autorităţile de reglementare avertizează că tranzacţiile ar trebui invalidate.