Considerat in zilele noastre drept cea mai rapida modalitate de a castiga mai multi clienti, asocierea cu un « influencer » este din ce in ce mai populara si mai la indemana pentru a-ti promova si vinde produsele.
Adauga la toate acestea 40%- adica persoanele care au declarat, conform unui sondaj de pe Twitter, ca au cumparat ceva doar vizionand un tweet si vei avea o tendinta.
Iata care sunt deci sfaturile de care sa tii cont pentru a te lansa si tu in marketingul de influenta.
Defineste-ti obiectivele. Fara indoiala ca influencerii pot influenta oamenii si ii pot face sa actioneze intr-un anumit fel. Inainte de a crea insa o campanie de marketing sau chiar de a te apropia de creatorii de continut foarte popular, ar trebui sa definesti care sunt motivatiile sau obiectivele campaniei tale de marketing.
Obiectivele sunt cele care vor determina strategia, planul de sensibilizare al influencerilor si pana la urma, succesul campaniei.
Alege un influencer cu o audienta potrivita. Daca produsele tale sunt desinate persoanelor mai in varsta, nu poti alege un influencer care se adreseaza generatiei tinere, de exemplu. Trebuie sa alegi pe cineva respectat si apreciat de catre cei care il urmaresc sau de catre public in general.
Construieste relatii. Influencerii nu trebuie sa fie neaparat vedete. Este de ajuns daca au o baza mare de followers care sa aiba incredere in recomandarile lor. Dupa ce ai ales persoana potrivita, trebuie sa o inviti la sediul firmei tale si sa o rogi sa participe la o cauza nobila sau ii poti trimite bilete la urmatorul tau eveniment.
Mai trebuie sa arati unui influencer ce avantaje are din colaborarea cu tine. Dar trebuie sa tii cont de urmatorul lucru- cel mai important lucru nu este ca se va castiga bani, ci ca se vor lega anumite relatii.