Cifra de afaceri din comerţ a crescut cu 7,1% în primele nouă luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut. Creșterea a avut loc pe fondul avansului consemnat de vânzările de produse nealimentare şi alimentare, şi carburanţi, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
„Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.X.2019, comparativ cu perioada 1.I-31.X.2018, a înregistrat o creştere cu 7,1% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+8,5%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,4%). Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-31.X.2019, comparativ cu perioada 1.I-31.X.2018, a înregistrat o creştere cu 7,1% datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+8,8%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,1%)”, precizează INS.
În octombrie, afacerile din comerţ au consemnat o creştere de 2% faţă de septembrie, pe serie brută, şi de 0,8% pe serie ajustată sezonier. Creşterea pe serie brută a fost impulsionată de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,4%), vânzările de produse nealimentare (+2,0%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,8%). Pe serie ajustată, avansul cifrei de afaceri din comerţ a fost determinat de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,1%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,0%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,1%.
Faţă de octombrie 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi
motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere cu 6,9% datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,9%) şi la vânzările de produse nealimentare (+6%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna octombrie a înregistrat o creştere cu 6,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită creşterilor din vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,8%) şi din vânzările de produse nealimentare (+6,2%).
Afacerile din comerț, mai mari cu 7,1%
Intelligence Marketing Day 2024: Evenimentul de marketing digital AI care nu trebuie ratat!
Berea fara alcool, tot mai preferata de europeni
Momentum Capital (Martijn van Rheenen) și miliardarul belgian Marc Coucke vor să cumpere împreună ca...
Decathlon lanseaza "Decathlon Pulse" pentru a gasi noi "motoare de crestere"
Doar 4% dintre marketeri cred ca 5 zile la birou sunt necesare