Argentina a început să importe bancnote deoarece monetăria sa naţională are probleme în a ţine pasul cu creşterea emisiunilor de bancnote ale băncii centrale şi o inflaţie de peste 40%.
Monetăria argentiniană importă bancnote pentru prima dată în ultimii cinci ani şi de asemenea şi-a sporit achiziţiile de hârtie utilizată în producţia de bancnote, au declarat mai multe surse din apropierea acestui dosar.
Ritmul emisiunilor de bancnote s-a accelerat în ultimele luni pe măsură ce Banca Centrală a Argentinei a tipărit pesos iar Guvernul de la Buenos Aires i-a folosit pentru a plăti pentru planurile de stimulare după pandemie. De la începutul anului şi până în prezent, Banca Centrală a Argentinei a transferat către guvern aproximativ 1.300 miliarde de pesos (19 miliarde de dolari).
Valoarea nominală a bancnotelor şi monedelor aflate în circulaţie a crescut cu 80% în luna iulie a acestui an comparativ cu luna iulie a anului trecut. Ritmul accelerat în care cresc preţurile bunurilor de consum creşte şi nevoia de numerar a gospodăriilor.
În prezent, monetăria argentiniană funcţionează la capacitate maximă, pentru prima dată după 2015, şi de asemenea şi-a accelerat achiziţiile de materie primă din străinătate pentru producţia de bancnote, au declarat sursele sub protecţia anonimatului. Potrivit acestora, compania suedeză Crane Currency furnizează Argentinei hârtia pentru producţia bancnotelor de 1.000 de pesos în timp ce compania rusească de stat Goznak furnizează hârtia pentru bancnotele de 200 de pesos.
De asemenea, în Monitorul Oficial a fost publicat un anunţ privind o licitaţie internaţională pentru importul a 250 milioane de bancnote în valoare de 500 de pesos fiecare.
Argentina importă… bancnote
Intelligence Marketing Day 2024: Evenimentul de marketing digital AI care nu trebuie ratat!
Berea fara alcool, tot mai preferata de europeni
Momentum Capital (Martijn van Rheenen) și miliardarul belgian Marc Coucke vor să cumpere împreună ca...
Decathlon lanseaza "Decathlon Pulse" pentru a gasi noi "motoare de crestere"
Doar 4% dintre marketeri cred ca 5 zile la birou sunt necesare