Iti prezentam o lista cu declaratiile pe care trebuie sa le depui dupa infiintarea unui PFA. Fiecare declaratie va fi depusa in dublu exemplar, unul dintre acestea va fi a contribuabilului. Se poate opta si pe varianta de a trimite declaratiile prin posta prin scrisoare recomandata.
Declaratia 220 se depune la Administratia Financiara si presupune declararea venitului estimat. Aceasta trebuie depusa la numai 15 zile de la inregistrarea PFA-ului la Registrul Comertului, apoi se depune anual, de regula pana la 15 ianuarie sau 31 ianuarie.
Actele de infiintare de la Oficiul Registrului Comertului trebuie depuse alaturi de Declaratia 220. De asemenea nu trebuie sa lipseasca o copie dupa CI si o cerere tip de optiune pentru impunere in sistemul real de venit sau sistemul norme de venit.
Se inregistreaza Registrul inventar si Registrul jurnal de incasari respectiv plati.
Nu trebuie uitat sa se ia Registrul unic de control de la Directia Generala a Finantelor Publice din raza teritoriala in termen de 30 de zile de la inregistrarea PFA-ului la Registrul Comertului.
Declaratia 112 se depune doar de PFA-ul cu angajati. Intotdeauna aceasta declaratie se va depune pana in data de 25 a lunii urmatoare pentru luna care a trecut. Ministerul Finantelor Publice ofera un program gratuit care permite completarea declaratiei in format electronic.
Declaratia 200 se depune in fiecare an pentru venitul realizat. Aceasta trebuie depusa pana la data de 15 mai.
Declaratia 300 va fi depusa de platitorul de TVA, trimestrial/ lunar decontul de TVA pentru cifra de afacere sau daca a avut/ nu a avut operatiuni intracomunitare. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus la dispozitia contribuabililor un formular care se completeaza electronic si se depune online.
Declaratia 392 A si Declaratia 392B se completeaza in format electronic datorita programului gratuit oferit de Ministerul Finantelor Publice, pana la data de 25 februarie pentru anul care a trecut. Prima declaratie 392A este pentru persoanele inregistrate in scopuri cu TVA cu 35000 Euro cifra de afaceri, iar cea de-a doua declaratie 392B este pentru persoanele neinregistrate in scopuri de TVA cu 35000 Euro cifra de afaceri.
Declaratia 394 va fi depusa de platitorul de TVA semestrial si intotdeauna pana la data de 25 a lunii care urmeaza semestrului ce s-a incheiat. Aceasta se face pentru facturile emise sau primite de platitorul de TVA. Ministerul Finantelor Publice ofera si pentru aceasta declaratie un program gratuit care permite completarea ei in format electronic.
PFA-ul se inregistreaza, apoi se depune la Casa Judeteana de Pensii un dosar cu o declaratie de asigurare, o copie a actului de inregistrare a PFA-ului la Registrul Comertului, o copie a cartii de identitate. Doar PFA-ul angajat cu contract de munca nu se va inregistra la Casa Judeteana de Pensii.
PFA-ul se va inregistra la Casa de Asigurari de Sanatate si va depune o declaratie de constituire si plata la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate si o copie dupa actele de constituire la ORC, o copie a deciziei de impunere pentru platile anticipate de la Administratia Financiara si o copie a cartii de identitate. Platile se fac in fiecare trimestru, in data de 25 a lunii care urmeaza trimestrului respectiv. Un PFA care nu are contract de munca in alta parte va plati o suma minima lunara la Sanatate de 5,5% la salariul minim garantat pe anul respectiv.
PFA-ul se va inregistra optional la somaj. Daca doreste sa se inregistreze la somaj va plati in ficare luna 0,5% din venitul impozabil sau norma de venit. De asemenea se vor depune lunar declaratii PFA in sistem real de venit.