Rezumat:
In 2020, companiile au demonstrat urmatorul lucru: comportamentul clientului se poate schimba de la o zi la alta. 2021 nu a facut decat sa intareasca aceasta certitudine, dovedind ca aceasta schimbare era constanta. In aceasta optica, specialistii au elaborat o serie de predictii cu privire la cunoasterea clientului.
Analiza datelor va deveni o prioritate
Companiile axate pe analiza datelor vor avea sanse mai mari (de trei ori mai mari chiar) sa depaseasca concurenta. Aceste companii vor avea mai mari sanse sa bata principalii indicatori financiari si sa isi atraga clientii de la concurenta.
Oamenii de stiinta a datelor vor deveni cei mai buni prieteni ai tai
Oamenii de stiinta a datelor si cercetatorii vor deveni ceimai buni prieteni ai companiilor din clasamentul Fortune 100. In ciuda omniprezentei noilor norme, nu se stie inca care sunt noile comportamente care se vor instala si cele care vor veni din spate. Companiile vor incerca sa cunoasca mai bine consumatorii, completand studii de date cantitative cu ajutorul unor metode de cercetare calitative precum etnografia.
Inteligenta artificiala, unealta viitorului
20% din companii vor miza pe inteligenta artificiala pentru a obtine informatii cu privire la transformarea lor. Chiar daca majoritatea organizatiilor adopta IA, numeroase sunt cele care incearca din rasputeri sa obtina profit din cauza opacitatii unor tehnici IA. In 2022, 20% din companii se vor baza pe transparenta IA explicabila (XAI) pentru a lua decizii strategice transformationale.
Marcile care cunosc datele zero party se vor dubla
Numarul marcilor care colecteaza datele zero party se va dubla in 2022. Deprecierea datelor limiteaza amploarea si bogatia datelor pe care companiile le pot colecta de pe web, astfel incat companiile vor incepe sa utilizeze analiza web pentru a determina momentele potrivite pentru a cere datele zero party (ZPD) – informatii pe care consumatorii le furnizeaza in mod voluntar, destul de des, cu privire la interesele si preferintele lor.