China investește în producția de baterii pentru mașini electrice

Investiţiile chineze în Europa se modifică de la fuziuni şi achiziţii la proiecte de tip greenfield, în special în domeniul producerii de baterii pentru vehicule electrice, arată datele pe 2022 analizate de firmele de cercetare MERICS şi Rhodium Group, transmite Reuters.

Investiţiile de tip greenfield au reprezentat anul trecut 57% din totalul investiţiilor străine directe ale Chinei în Europa, depăşind fuziunile şi achiziţiile pentru prima dată din 2008, conform raportului publicat marţi.

Achiziţionarea Sumo Digital de către Tencent a fost singura tranzacţie în valoare de peste un miliard de euro (1,10 miliarde de dolari), alte investiţii majore fiind în fabrici de baterii, de către companii cum ar fi CATL, Envision AESC şi SVOLT.

„Asistăm la o modificare majoră a modului în care companiile din China investesc în Europa… firmele chineze au devenit jucători importanţi în tranziţia verde a Europei”, a apreciat Agatha Kratz, director al Rhodium Group.

Europa are unele din cele mai stricte reglementări în privinţa electrificării şi tranziţiei verzi dar producerea de baterii este în urma rivalilor din Asia, cea mai mare parte a capacităţilor planificate pentru producerea de baterii venind de la producătorii din Japonia, Coreea de Sud sau China, a căror expertiză este semnificativă.

Vezi si:  Aceasta masina electrica costa doar 1800 de euro

Configurarea operaţiunilor de la zero în Europa permite firmelor din China să evite tarifele vamale şi costurile de transport, astfel încât nu sunt împiedicate de tensiunile politice care ar putea afecta exporturile şi importurile, se arată în raport.

Deşi a sporit supervizarea investiţiilor chineze în Europa, regiunea încă rămâne mai deschisă din punct de vedere politic către China decât Statele Unite, care au luat măsuri contra importurilor de baterii din China prin programul de investiţii (Inflation Reduction Act, IRA), un pachet de 369 de miliarde de dolari care prevede distribuirea de subvenţii pentru industriile verzi, precum fabricarea de baterii pentru vehiculele electrice, cipuri sau panouri solare.

Politicienii europeni şi liderii de afaceri încă sunt în mijlocul unei dezbateri privind propria relaţie a regiunii cu China, încercând să sprijine industria internă şi să găsească noi furnizori pentru materiile prime necesare pentru tranziţia verde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *