Românii ajung să plătească de trei ori mai mult pentru o maşină second hand adusă din Germania, iar fenomenul care a adus în România multe rable „cosmetizate” de vânzători a scăzut calitatea parcului auto naţional şi a crescut costurile cu diminuarea poluării, relevă rezultatele unui studiu.
Datele centralizate în cadrul cercetării realizată de Scout Team Do, privind tendinţele consumatorilor din România în ultimii cinci ani, arată că unul dintre cele mai populare modele pe care clienţii din România le preferă este BMW Seria 3, atât modelul E90, cât şi cele mai noi, precum E 90.
„Exemplarele pe care în general le caută românii sunt cele echipate cu deja celebrul motor N47, 2000 cmc, Diesel. Foarte mulţi cad în capcana unui preţ atractiv şi achiziţionează maşini întreţinute necorespunzător, la care apar foarte des probleme. Numai remediind problemele clasice, adică distribuţia, injectoarele şi turbosuflanta, costurile reparaţiilor se ridică la peste 3.000 de euro, dacă reparaţiile se fac în România. Dacă reparaţiile se fac în Germania, costurile ajung până la 5.000 de euro. Astfel, la maşina cumpărată din Germania, la un preţ iniţial de circa 6.000 de euro, costul se poate dubla după reparaţii”, explică specialiştii.
Drumul, cel mai mare obstacol
În viziunea acestora, un alt inconvenient la achiziţia unei maşini din vestul Europei este drumul. Astfel, costul drumului până în ţara vânzătorului se ridică la 100 – 150 de euro cu avionul, la care se poate adaugă o noapte la hotel, adică încă cel puţin 70 de euro, plus alte mici cheltuieli.
„La întoarcere, costurile sunt şi mai mari: 250 de euro numerele provizorii, plus 350 de euro combustibilul şi taxele de drum. În total, dacă nu apar şi alte evenimente şi cheltuieli neprevăzute, numai costul drumului va fi în jur de 900-1.000 de euro, la care se adaugă oboseala şi presiunea timpului, care duc foarte adesea la o alegere greşită. Dacă este nevoie şi de reparaţii, preţul final al maşinii poate fi şi de trei ori mai mare”, se arată într-un comunicat de presă al consultanţilor Scout Team Do, transmis vineri AGERPRES.
Scout Team Do înseamnă o echipă cu o experienţă acumulată în peste 15 ani atât în comerţul cu maşini second hand, cât şi în mentenanţa şi repararea lor.
Serviciile oferite de companie includ consultanţă tehnică şi financiară, în urma cărora cumpărătorul poate alege maşina dorită în cunoştinţă de cauză, fără să piardă timp şi bani pentru a se deplasa să o cumpere din ţara în care se află vânzătorul, ci o primesc direct acasă, verificată şi cu garanţia oferită de consultant.