Europa ar putea renunța la vânzarea mașinilor noi pe benzină și motorină

Comisia Europeană a propus miercuri reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi din Uniunea Europeană începând din 2035, ceea ce ar însemna de facto interzicerea vânzării de noi automobile pe benzină şi motorină începând cu acea dată.

Pentru a accelera trecerea la vehiculele electrice, Executivul comunitar a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, şi o reducere de 100% începând din 2035. Tot pentru a stimula vânzarea de automobile electrice, Bruxelles-ul a propus o serie de măsuri legislative care ar cere statelor membre să instaleze staţii publice de încărcare de-a lungul drumurilor principale la o distanţă de maximum 60 de kilometri între ele, începând din 2025.

Aceste măsuri sunt destinate să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale UE, dar de ele vor beneficia şi cetăţenii prin reducerea cheltuielilor energetice şi îmbunătăţirea calităţii aerului, a informat Comisia Europeană într-un comunicat de presă.

Aceste propuneri ale Comisiei trebuie însă să fie discutate cu statele membre şi Parlamentul European, ceea ce ar putea conduce la ajustări importante.

Vezi si:  Peste 500.000 de mașini, înmatriculate în acest an, în România

Volkswagen renunță la benzină și motorină

Volkswagen AG a anunţat că se aşteaptă ca vehiculele electrice pe baterii să reprezinte jumătate din vânzările sale globale de vehicule până în 2030, în condiţiile în care cel mai mare producător auto european se pregăteşte să renunţe la maşini cu motoare cu ardere internă, transmite Reuters.

Obiectivul face parte din strategia Volkswagen până în 2030, după ce anul trecut vehiculele electrice pe baterii au reprezentat doar 3% din vânzările globale.

Volkswagen vrea să depăşească Tesla şi până în 2025 să devină cel mai mare producător de vehicule electrice.

„Ne-am stabilit o ţintă strategică, de a deveni lider global pe piaţa vehiculelor electrice – şi suntem în grafic. Acum stabilim parametrii”, a afirmat directorul general Herbert Diess. Acesta tocmai a obţinut extinderea contractului său până în toamna anului 2025, când va împlini 67 de ani.

În ultimele luni, o serie de mari producători auto şi-au dezvăluit strategiile pentru ca majoritatea automobilelor vândute în Europa să fie modele complet electrice până la finele acestui deceniu.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *