Dacia și-a sporit vânzările în 2019

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat, în primele 11 luni din acest an, un avans de 9,1% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,7%, de la 3,3% în perioada similară din 2018, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Datele sunt valabile pentru ţările Uniunii Europene (UE) şi cele ale Asociaţiei Europene a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Înmatriculările de autoturisme Dacia, în Europa, s-au cifrat la 532.086 de unităţi în primele 11 luni din acest an, în creştere faţă de perioada similară din 2018, când s-au înregistrat 487.908 de vehicule.
Grupurile franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat, în perioada ianuarie – noiembrie 2019, scăderi ale vânzărilor de 0,8%, respectiv 1,2%, în timp ce grupul german Volkswagen AG a înregistrat un avans de 2%.
Livrările companiei americane Ford au scăzut cu 2,9% în primele 11 luni din acest an, în timp ce grupul german Daimler AG a raportat un avans 3,6%.
În noiembrie, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o scădere de 7,2% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,9% în perioada similară din 2018.
Totodată, luna trecută, înmatriculările de autoturisme Dacia, în Europa, s-au cifrat la 41.664 de unităţi, în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (44.888 de vehicule).
La nivelul lunii noiembrie, cei mai mulţi producători auto au raportat creşteri ale vânzărilor: de 13% în cazul grupului german Volkswagen AG, de 7% pentru grupul german Daimler AG, până la 4,1% la grupul francez Renault, respectiv de 3,4% în cazul companiei americane Ford.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Vezi si:  Românii sunt atrași de mașinile second-hand

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *