Italia ia în considerare adoptarea unor măsuri fiscale pentru a sprijini investiţiile în sectorul auto şi în turism, unele din industriile cele mai afectate de pandemia de coronavirus (COVID-19), a afirmat sâmbătă premierul Giuseppe Conte.
Vorbind la o conferinţă organizată de sindicatul UIL, Conte a explicat că Executivul trebuie să „redefinească” stimulentele fiscale în favoarea investiţiilor ecologice, digitale, ale viitorului. „Trebuie să sprijinim industriile cele mai afectate, cum ar fi sectorul auto şi turismul”, a adăugat oficialul italian.
Guvernul va începe de săptămâna viitoare elaborarea unei reforme fiscale cuprinzătoare, a declarat Conte, fără să dea amănunte suplimentare.
Sectorul auto, grav afectat de criza provocată de pandemie, este responsabil pentru 6,20% din Produsul Intern Brut al Italiei, conform datelor furnizate de Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA).
Vineri, Parlamentul italian a dat udă verde unui pachet de subvenţii pentru achiziţionarea celor mai noi automobile pe benzină şi motorină, precum şi pentru vehiculele electrice şi hibride, au declarat doi parlamentari pentru Reuters.
Conform datelor Naţiunilor Unite, Italia este a cincea cea mai vizitată ţară din lume, iar turismul este responsabil pentru aproximativ 13% din Produsul Intern Brut.
Printre cele mai afectate ţări europene de pandemia de coronavirus sunt Italia şi Spania, dependente de veniturile din turism.
Şi Guvernul de la Madrid a anunţat recent că va aloca 2,5 miliarde de euro pentru sprijinirea turismului, extinzând eforturile de protejare a sectoarelor cheie ale economiei. Spania este a doua cea mai vizitată ţară din lume, după Franţa, iar turismul este crucial pentru economie, contribuind cu aproximativ 12% la Produsul Intern Brut.
Italia sare în sprijinul industriei auto
Tesla sunt cele mai mortale masini electrice
Cum să ai grijă de mașina ta pe timp de iarnă
În septembrie, vânzările de mașini hibride au depășit pentru prima dată vânzările de mașini pe benzi...
Cum funcționează un tester de diagnoză auto și de ce este necesar?
BMW, Volkswagen, Mercedes, sfârșitul mitului german: de ce giganții auto sunt în criză în Germania