Grupul auto francez Renault estimează că vânzările sale de autoturisme electrice şi hibride se vor dubla în 2021 comparativ cu 2020, au dezvăluit joi pentru Reuters două surse din interiorul companiei, în condiţiile în care toţi producătorii auto încearcă să câştige o cotă de piaţă cât mai mare pe acest segment.
Ipoteza de lucru pentru 2021 a celor de la Renault este că, exceptând situaţia în care vor apărea probleme de aprovizionare cu componente precum cipuri, vânzările de vehicule hibride şi electrice vor ajunge la 350.000 de unităţi, au precizat sursele care au consultat estimările interne ale grupului francez.
Această cifră, care include numai mărcile Renault şi Dacia, este inferioară estimărilor celor de la Volkswagen, care mizează pe vânzarea a 450.000 de vehicule electrificate marca VW în acest an. Însă când vine vorba de întregul grup Volkswagen, care pe lângă VW include şi mărci precum Seat şi Audi, obiectivul pentru acest an al grupului german este livrarea a un milion de vehicule electrificate.
În luptă cu Tesla și Volkswagen
Constructorii de automobile se luptă să rămână în frunte în cursa spre vehiculele fără emisii poluante, o piaţă care este deja dominată de constructorul american Tesla şi grupul german Volkswagen, care a decis să îşi extindă producţia şi investiţiile în acest segment.
Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.