Renault vrea să vândă 350.000 de mașini electrice și hibride în acest an

Grupul auto francez Renault estimează că vânzările sale de autoturisme electrice şi hibride se vor dubla în 2021 comparativ cu 2020, au dezvăluit joi pentru Reuters două surse din interiorul companiei, în condiţiile în care toţi producătorii auto încearcă să câştige o cotă de piaţă cât mai mare pe acest segment.

Ipoteza de lucru pentru 2021 a celor de la Renault este că, exceptând situaţia în care vor apărea probleme de aprovizionare cu componente precum cipuri, vânzările de vehicule hibride şi electrice vor ajunge la 350.000 de unităţi, au precizat sursele care au consultat estimările interne ale grupului francez.

Această cifră, care include numai mărcile Renault şi Dacia, este inferioară estimărilor celor de la Volkswagen, care mizează pe vânzarea a 450.000 de vehicule electrificate marca VW în acest an. Însă când vine vorba de întregul grup Volkswagen, care pe lângă VW include şi mărci precum Seat şi Audi, obiectivul pentru acest an al grupului german este livrarea a un milion de vehicule electrificate.

Vezi si:  Românii ar prefera o mașină hibridă sau electrică

În luptă cu Tesla și Volkswagen

Constructorii de automobile se luptă să rămână în frunte în cursa spre vehiculele fără emisii poluante, o piaţă care este deja dominată de constructorul american Tesla şi grupul german Volkswagen, care a decis să îşi extindă producţia şi investiţiile în acest segment.

Anul trecut, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Observațiile de pe parcursul anului 2021 au arătat că Renault a făcut pași îndrăzneți către dublarea vânzărilor de mașini electrice și hibride, însă competiția acerbă și provocările în aprovizionare, cum ar fi criza cipurilor, au influențat inevitabil atingerea acestei ținte. Deși Renault și-a menținut avântul prin strategii adaptate și investiții în inovație, lecțiile anului trecut subliniază importanța unei diversificări mai ample în lanțurile de aprovizionare și flexibilitatea în fața unor piețe auto în continuă schimbare. Această abordare proactivă nu doar că ar putea stabiliza poziția Renault într-o piață tot mai competitivă, dar oferă și o lecție valoroasă pentru individ: adaptabilitatea și planificarea meticuloasă sunt esențiale în fața incertitudinilor externe. O astfel de mentalitate poate fi aplicată în viața de zi cu zi pentru a naviga cu succes prin piedici și a transforma provocările în oportunități.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *