Tesla a devenit cel mai valoros producător auto

Tesla Inc a depăşit Toyota, devenind miercuri cel mai valoros producător auto în funcţie de capitalizarea bursieră, după ce acţiunile sale au atins noi niveluri record.
Miercuri dimineaţă, titlurile Tesla au urcat cu peste 5% la Bursa de la New York, atingând un nou record, de 1.133,95 dolari, iar capitalizarea bursieră a urcat la 205 miliarde de dolari.
În ultimul an, acţiunile producătorului de vehicule electrice au crescut de cinci ori, de la 230 dolari la 1.000 dolari.
Recordul Tesla vine în săptămâna în care compania americană marchează a zecea aniversare a listării acţiunilor sale.
Toyota, al doilea producător auto global, cu o producţie anuală de peste zece milioane de vehicule, avea miercuri o capitalizare bursieră de aproximativ 200 miliarde de dolari, după ce acţiunile companiei nipone au scăzut cu 5%.
În cazul includerii datoriei, Toyota valorează mai mult (284 miliarde de dolari) comparativ cu Tesla (207 miliarde de dolari), conform datelor companiei Sentieo.
În mai, directorul general al Tesla, Elon Musk, afirma într-un mesaj pe Twitter că preţul de 755 de dolari pentru o acţiune este „prea ridicat”, ceea ce nu a oprit creşterea valorii companiei americane. Valoarea de piaţă a celor mai mari 100 de companii listate la nivel global a scăzut cu 15%, până la un cuantum de 3,9 trilioane de dolari, în primul trimestru al anului, ca urmare a pandemiei COVID-19, conform clasamentului global realizat de PwC.
În acelaşi timp, valoarea de piaţă a primelor 100 de companii globale mari, listate, a atins 21,5 trilioane de dolari, în creştere cu 2% faţă de perioada corespunzătoare anterioară.
Potrivit sursei citate, în primele trei luni ale anului 2020, toate sectoarele au avut scăderi, iar cel mai afectat a fost cel de petrol şi gaze, cu o scădere de 37%, urmat de cel financiar cu 23%.

Vezi si:  Un Citroën C4 electric in 2020?

Observând ascensiunea Tesla la poziția de cel mai valoros producător auto, devine evident că succesul pe piață nu este doar o chestiune de cifre, ci de viziune și inovație. Lumea automobilelor traversează o revoluție electrică, iar Tesla este în fruntea acestei schimbări cu un combustibil prețios: încrederea investitorilor și fidelitatea clienților. În timp ce unii ar putea privi fluctuațiile valorice și declarațiile directorului său cu scepticism, este clar că Tesla redefineste mobilitatea, stabilind un nou model de succes în epoca modernă. Aceasta ne învață că uneori curajul de a inova și de a risca poate transforma vise ambițioase în realități palpabile, inspirându-ne să privim către viitor cu speranță și determinare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *