Rezumat:
In 2024, provocarea numarul unu pentru branduri este cresterea. Incertitudinea economica va persista. In ciuda acestui context, nu vor lipsi oportunitatile de a gasi noi surse de venit, de a castiga increderea consumatorilor sau de a limita impactul asupra mediului. Iata o privire asupra tendintelor de marketing pentru 2024.
O criza urmeaza alteia de la inceputul pandemiei Covid-19. Dupa cum subliniaza Google in analiza sa privind tendintele de marketing pentru 2024, am intrat in era „niciodata normalului”. Acest lucru inseamna ca brandurile trebuie sa construiasca flexibilitate si adaptabilitate in cultura lor corporativa. Ele trebuie sa fie capabile sa reactioneze rapid la suisurile si coborasurile economice, la noile nevoi ale consumatorilor si la bugetele in schimbare.
1.Nevoia de flexibilitate in strategiile de marketing
Inflatia, incalzirea globala, noile tehnologii: in fata atator schimbari, Google recomanda trecerea de la un plan de marketing pe cinci ani la o abordare bazata pe micro-pivoturi continue. Acest lucru poate insemna construirea unei strategii intr-o saptamana, apoi reorientarea acesteia in urmatoarea. Pentru a-si alinia cat mai bine strategia de marketing digital la provocarile cu care se confrunta companiile lor, directorii si managerii de marketing nu ezita sa solicite sprijinul expertilor si al profesorilor cercetatori in luarea deciziilor.
2.Utilizarea responsabila a IA
Jean-Pascal Mathieu, seful departamentului de retail la compania de consultanta Publicis Sapient, subliniaza beneficiile adoptarii unei abordari globale a inteligentei artificiale (IA). In opinia sa, aceasta creste numarul de puncte de satisfactie posibile in procesul de cumparare, simplificand in acelasi timp experienta clientului de la un capat la altul. In sectorul alimentar, de exemplu, robotii de inteligenta artificiala generativa ar putea crea liste de cumparaturi pe baza bugetului, a preferintelor alimentare si a istoricului consumatorilor.
In timp ce inteligenta artificiala deschide perspective imense pentru marketing, trebuie sa ne gandim foarte atent la modul in care este utilizata. Potrivit Google, pana in 2024, marketingul bazat pe AI va trebui sa fie indraznet, colaborativ si responsabil.
3.Dezvoltarea durabilă în centrul preocupărilor
Echipele de marketing de pretutindeni se intereseaza indeaproape de emisiile de dioxid de carbon asociate cu activitatile si lantul de aprovizionare. Acest interes puternic poate fi explicat prin evolutiile tot mai restrictive ale reglementarilor. In 2024, de exemplu, o directiva europeana va impune companiilor sa elaboreze rapoarte de sustenabilitate.
4.Cautari mai intuitive
Inteligenta artificiala generativa schimba profund modul in care sunt organizate informatiile in rezultatele cautarilor. Acest lucru a determinat Google sa lanseze o noua functie: Perspective. Aceasta le ofera utilizatorilor acces la diferite puncte de vedere asupra unui anumit subiect.
Cautarile nu se mai bazeaza doar pe introducerea de text. Acestea pot fi efectuate cu ajutorul vocii, al imaginilor sau chiar cu ajutorul ambelor, gratie functiei Multisearch a Google. Aceasta functie este disponibila pe smartphone-urile echipate cu Google Lens.
5.O experienta mai buna pentru clienti
Conform previziunilor Forrester, pana in 2024, experienta medie a clientilor la nivel mondial se va imbunatati pentru prima data in ultimii trei ani. Acest lucru poate fi explicat printr-un serviciu mai calitativ pentru clienti datorita exploatarii anumitor tehnologii.
Cu aceste noi provocari de marketing, companiile trebuie sa fie capabile sa regandeasca modul in care opereaza. Strategiile implementate trebuie sa fie in concordanta cu asteptarile consumatorilor, dar si cu noile standarde IT si de mediu.
Sursa: https://formation.ccmbenchmark.com/actualite/les-7-tendances-marketing-suivre-de-pres-en-2024