Intre anuntul facut in luna iunie de Facebook si lansarea oficiala a Asociatiei Libra, aceasta din urma a pierdut un sfert din parteneri. Insa, in ciuda acestui lucru, nu si-a pierdut optimismul.
In luna iunie, cand Facebook oficializa proiectul Libra si totodata Asociatia Libra, aceasta trebuia sa fie alcatuita din 28 de parteneri.
Insa, la cateva zile de la lansarea oficiala a acestei asociatii, care s-a derulat recent la Geneva, 7 intreprinderi au decis sa dea inapoi in ultimul minut. Este vorba despre PayPal, eBay, Visa, Mastercard, Sripe si Mercado Pago dar si Booking. Astfel, un sfert din societatile care trebuiau sa faca parte din aceasta asociatie nu vor mai exista pe lista oficiala.
Visa, spre exemplu, a indicat faptul ca « va continua sa evolueze » si ca decizia sa finala va fi determinata de un anumit numar de factori, in special capacitatea Asociatiei de a satisface in intregime toate asteptarile reglementare cerute.
In ciuda acestor decizii, Facebook si alte 20 de companii au procedat la semnatura oficiala, la aderarea la aceasta asociatie, la formalizarea consiliului, la alegerea membrilor consiliului de administratie precum si la numirea presedintilor.
Intr-un comunicat Libra a sugerat faptul ca in ciuda unor probleme de reglementare cu care aceasta criptomoneda s-ar putea confrunta si in ciuda retincentei unui numar mare de guvernari (printre care Franta), proiectul ar trebui sa suscite interesul mai multor companii. Asociatia Libra a confirmat faptul ca peste 1500 de entitati si-au manifestat interesul pentru a se alatura proiectului Libra si ca in jur de 180 de entitati au reusit sa satisfaca criteriile de aderare preliminare care se regasesc pe libra.org.
Responsabilul de Asociatia Libra a declarat ca este increzator ca 100 de membri se vor alatura grupului inainte de data de lansare a acestei noi criptomonede.