Rezumat:
Poate tinzi să crezi că este destul de greu să-ți găsești clienți atunci când faci freelancing, de aceea te încântă „să ai siguranța” unui loc de muncă stabil, de care te leagă un contract. Într-adevăr, la început s-ar putea să-ți fie mult mai greu să-ți găsești clienți, însă odată ce reușești să-ți creezi „un istoric” profesional, să ai un portofoliu, poți oricând să te lansezi pe piață.
Azi, poate mai mult decât oricând, există o cerere extraordinară de programatori, iar dat fiind faptul că limbajele de programare sunt universale, poți avea colaborări chiar și cu persoane aflate în celălalt capăt al lumii, iar venitul să-ți fie scalat extraordinar de mult.
Mulți cred că este necesar să-ți convingi clientul
Mulți cred că este necesar să-ți convingi clientul – cu alte cuvinte, să devii super bun pe partea tehnică, pe vânzări, să intri într-un fel de „conflict” cu clientul în încercarea de a-l convinge că tu ești cel de care are nevoie și care se aliniază cel mai bine criteriilor sale de selecție. În schimb, mindset-ul programatorilor care fac asta pe cont propriu, a freelancerilor în domeniu, ar trebui să fie că își pot filtra clienții, nefiind necesar să-i convingă. Acest lucru se face într-o abundență enormă de clienți. În momentul în care obții abundență pe piață și știi să generezi suficienți clienți astfel încât să știi să alegi din clienții respectivi, ai posibilitatea de a filtra.
Criteriile de filtrare pot fi dintre cele mai diferite și neașteptate
Criteriile de filtrare pot fi dintre cele mai diferite și neașteptate: dimensiunea echipei, locația, modul de lucru, solicitarea, disponibilitatea ta, venitul pe oră și altele de acest gen. Dinamica ar trebui să ducă la o filtrare a clienților, nicidecum la încercarea de a-i convinge să colaboreze cu tine pentru un anumit proiect. În zilele noastre, cererea de programatori este foarte ridicată, iar țara noastră este plină de firme de recrutare care promit „conectarea” programatorilor la o piață globală, încercând „să-i vândă” într-o astfel de piață. Cu alte cuvinte, ele sunt intermediari între programatori și companiile care au nevoie de aceștia.
În schimb, dacă te lansezi singur în piața globală, ai posibilitatea de a-ți filtra clienții și, astfel, de a avea mult mai multă satisfacție profesională, întrucât te conectezi cu cineva care ar putea fi pe aceeași lungime de undă cu tine în ceea ce privește anumite convingeri. Ca programator, ai un istoric profesional, un portofoliu care surprinde munca pe care ai făcut-o în acest domeniu, fie că ai lucrat într-o corporație, start up, ai avut proiecte personale sau un business propriu. Se vor adăuga la istoricul tău și, în general, dacă ai peste 3 ani de experiență, atunci poți considera că ai un istoric de programator solid și poți începe „să-ți vinzi istoricul pe piață”.
A filtra clienții este esențial
A filtra clienții este esențial pentru a te bucura de toate perspectivele profesionale astfel încât să îți atingi potențialul maximal. Cei de la Libertate în IT nu doar că te pot ajuta să ajungi mult mai rapid freelancer în domeniu, dar se asigură de faptul că programul îți va pune toate bazele necesare pentru a te putea descurca în piața globală, pentru a ști „cum să-ți vinzi istoricul”, unde să te poziționezi, ce rate să soliciți în funcție de experiența ta în domeniu și, astfel, cum să ai succesul pe care ți l-ai dorit întotdeauna. Poți oricând să faci pași esențiali în dezvoltarea ta profesională, dar nimic nu accelerează mai mult procesul decât un program de mentorat.