Ce cultura organizationala reduce stresul angajatilor

stresul angajatilor

stresul angajatilorUn angajat multumit are mai multa rabdare cu cerintele clientilor, interni sau externi. Clientii interni sunt ceilalti membri ai echipei care au nevoie de ajutor. Clientii externi sunt clientii companiei. Angajatii care lucreaza sub un nivel de stres redus au o performanta mai buna la locul de munca. Totul se rezuma la cultura organizationala practicata de angajator. Aceasta reprezinta valorile comune, principiile dupa care isi desfasoara activitatea si convingerile celor care conduc afacerea.

Tipuri de cultura organizationala

Exista mai multe tipuri de cultura organizationala, dupa cum urmeaza:

Cultura organizationala informala incurajeaza asumarea riscurilor si pune accent pe inovatie.

Cultura organizationala de clan pune accent pe echipa, programe de mentorat, incurajeaza conexiunile interpersonale, creand un sentiment de familie extinsa.

Cultura organizationala ierarhica se bazeaza pe control, stabilitate si structura, concentrandu-se pe responsabilitatea data de rol.

Cultura organizationala de piata se concentreaza pe stabilitate, crestere, concurenta, se bazeaza pe rezultate.

Conform unui studiu publicat de Jurnalul International de Cercetare a Mediului si Sanatii Publice, cultura organizationala ar trebui adoptata in functie de specificul fiecarei afaceri pentru a reduce nivelul de stres, maximizand astfel productivitatea angajatilor.

Vezi si:  Orange Romania a achiziționat pachetul majoritar din Telekom Romania Communications

Cultura organizationala care atrage oameni competenti

Cercetarea mentionata mai sus a comparat cultura organizationala de clan cu cea de piata, acestea fiind cele mai populare. Concluzia a fost ca angajatii unei companii cu o cultura organizationala de clan se confrunta cu nivel de stres mai scazut la locul de munca. Este de inteles, din moment ce pune accent pe comunicare, flexibilitate, munca in echipa, abilitati necesare pentru oameni competenti. Acestia se pot adapta mai usor schimbarilor legate de locul de munca. Iar pandemia de COVID-19 a generat schimbari si provocari pentru angajati din multe puncte de vedere. De aceea companiile cu o astfel de cultura organizationala au reusit sa mentina nivelul de satisfactie ridicat atat in randul angajatilor, cat si la nivelul clientilor.

Printre companiile de succes se numara si KRUK Romania, care a trebuit sa se adapteze rapid la noi conditii de lucru pentru a-si proteja angajatii si pentru a gasi solutii la indemana clientilor sai, astfel incat acestia sa fie curand fara datorii. Mai multe informatii despre compania KRUK sunt prezentate de KanalD aici.

Vezi si:  Austria taxează profiturile extraordinare ale companiilor energetice

De cele mai multe ori o companie, chiar si una care colecteaza creantele,  combina mai multe stiluri de cultura organizationala, creand un mix potrivit pentru a mentine un grad ridicat de satisfactie printre angajati si clienti. Astfel, studiul mai arata ca si in cultura organizationala de piata se poate reduce stresul recrutand angajati orientati spre client. Astfel de competente permit angajatilor sa isi manifeste empatia in discutiile cu clientii, atunci cand este cazul, si sa ofere solutii personalizate, in urma comunicarii cu acestia.

Companiile care imbina cu succes aceste doua tipuri de cultura organizationala reusesc sa reduca stresul la nivelul angajatilor, oferind un mediu de lucru stabil si motivant. Candidatii pot verifica tipul de cultura organizationala din cadrul unei companii din informatia de pe site-ul afacerii, din comunicarea pe LinkedIn sau din aparatii in presa pe site-urile de resurse umane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *