Conform unui studiu efectuat asupra unui numar de 30 000 de mobinauti din lumea intreaga, marketingul digital agaseaza si uneori se poate dovedi contra-productiv.
Se pare ca a venit timpul pentru marile marci cunoscute sa schimbe practicile actuale si sa isi adapteze comunicarea digitala la asteptarile concrete ale clientilor.
Ogury tocmai a publicat a doua parte din cea mai mare ancheta realizata vreodata asupra unor utilizatori de terminale mobile, intitualata The Reality Report.
287 571 mobinauti au fost interogati cu privire la perceptia lor despre marketingul digital, de colectarea datelor si consimtaminte. Rezultatele sunt incontestabile – asa cum este practicat in ziua de azi, marketingul digital aduce putina valoare utilizatorilor sai si ar putea de altfel compromite viitorul companiilor.
Numerosi sunt consumatorii nemultumiti intr-o piata dominata de unii. In ziua de azi, marea majoritate a mesajelor publicitare de pe mobil este distribuita de un pumn de actori sau de vedete. Acesti giganti din domeniul tehnologiei au acces la o cantitate de date ilegale care le permite sa isi gaseasca un public tinta si sa ii bombardeze cu mesaje pertinente. Cu toate acestea, 9 din 10 utilizatori se declara agasati de acest tip de publicitate, chiar daca 14% o gasesc utila. Cu alte cuvinte, doar datele nu sunt de ajuns pentru a crea o valoare sigura in ochii utilizatorilor.
Fara respectarea alegerilor utilizatorilor datele nu sunt de ajuns. Gigantii din domeniu au fost aspru criticati pentru felul in care au colectat datele personale ale utilizatorilor in scopuri publicitare, fara permisiune.
Acest studiu efectuat nu face decat sa demonstreze faptul ca a venit vremea pentru marketingul digital sa opereze o schimbare, o transformare profunda si globala.