Ford Motor Co a informat miercuri că diviziile sale de vehicule electrice (EV) şi de motoare cu combustie internă (ICE) vor funcţiona ca entităţi separate, o decizie menită să extindă producţia de vehicule electrice, în încercarea de a ţine pasul cu Tesla Inc, transmite Reuters.
Producătorii auto din întreaga lume, inclusiv General Motors şi Volkswagen Group, cheltuiesc miliarde de dolari pentru a electrifica modelele pe benzină şi a lansa automobile electrice, luptând pentru cota de piaţă cu Tesla şi alte startup-uri care se concentrează doar pe vehicule electrice. Compania de brokeraj Wedbush estimează că piaţa vehiculelor electrice ar putea valora 5.000 de miliarde de dolari în următorul deceniu.
Prin separarea afacerii de vehicule electrice într-o divizie separată, Ford stabileşte cadrul pentru o posibilă scindare pe parcurs, susţin analiştii.
Deşi afacerea de vehicule electrice, numită Ford Model e, va fi separată de cea de motoare cu combustie internă, Ford Blue, cele două divizii vor împărţi tehnologia şi „cele mai bune practici”. Cele două afaceri, alături de divizia de vehicule comerciale Ford Pro, vor publica rezultate financiare separate până în 2023, a precizat producătorul auto american.
„Vedem ştirile ca având un impact pozitiv deoarece au o logică industrială solidă şi vor permite investitorilor să evalueze separat afacerea de vehicule electrice, care înregistrează pierderi”, a apreciat analistul Colin Langan de la Wells Fargo.
Reorganizarea vine într-un moment în care directorul general Jim Farley mizează în mod agresiv pe strategia companiei de electrificare, care a ajutat ca acţiunile Ford să aibă o performanţă mai bună decât cele ale rivalilor General Motors şi Tesla în 2021.
Acţiunile Ford au urcat cu 6,2% în debutul şedinţei de tranzacţionare a Bursei de la New York.
Jim Farley va fi preşedintele diviziei de vehicule electrice, pe lângă rolul său de preşedinte şi director general al Ford, în timp ce Doug Field va conduce dezvoltarea produselor Ford Model.
Ford a anunţat că speră să reducă costurile structurale cu până la trei miliarde de dolari la divizia de motoare cu combustie internă, şi a avertizat că divizia de vehicule electrice va trebuie să cheltuie „miliarde” pentru a-şi asigura materiile prime critice pentru baterii.
Este fascinant să observ cum Ford a ales să-și divizeze activitățile între vehiculele electrice și cele cu combustie internă, creând astfel o dinamică ce ar putea redefine industria auto. Această mișcare, deși riscantă, demonstrează o viziune clară de adaptare la schimbările inevitabile din sectorul auto. Cu toate acestea, experiența mea indică faptul că direcțiile strategice clare, cum este cazul Ford, pot aduce nu doar beneficii financiare, dar și avans tehnologic, sprijinind astfel avansul societății spre un viitor mai sustenabil. În același timp, această alegere subliniază importanța flexibilității și adaptabilității în afaceri, lecții esențiale pe care le putem aplica în viața noastră de zi cu zi pentru a ne adapta schimbărilor rapide ale lumii contemporane.




