Piața neagră a țigaretelor din România, în creștere

Piaţa neagră a ţigaretelor a crescut, în România, cu 0,6 puncte procentuale, în septembrie faţă de luna iulie, până la 8,3% din totalul consumului, arată datele publicate, duminică, de Novel Research.

„În septembrie 2021, piaţa neagră s-a menţinut relativ constantă în majoritatea regiunilor ţării. Cea mai mare creştere a comerţului ilegal cu ţigarete s-a înregistrat în nord-est (5,5 p.p. faţă de iulie 2021, până la 25,7%), regiunea continuând să fie cea mai afectată de contrabandă. O creştere de 2,1 p.p. până la 5,3% se înregistrează şi în Bucureşti. În regiunea sud, comerţul ilegal scade în septembrie cu 3,1 p.p. până la sub 2%. Din punct de vedere al provenienţei produselor de pe piaţa neagră, „cheap whites” continuă să deţină cea mai mare pondere, de peste 60%, deşi se află în scădere cu 5,8 p.p.. Ponderea produselor provenite din Moldova scade semnificativ cu 7,3 p.p. până la 5%, iar Ucraina şi Serbia se situează la 0%”, a precizat Marian Marcu, director general Novel Research.

Vezi si:  Afacerile din comerț, mai mari cu 7,1%

Conform British American Tobacco (BAT), în 2020, compania a plătit circa 9,6 miliarde lei către bugetul de stat. „Deoarece nivelul contrabandei a rămas unul scăzut, în 2021 contribuţia noastră în economie a continuat să crească: în primele 9 luni am plătit cu aproape 1 miliard de lei mai mult decât în aceeaşi perioadă a lui 2020. Ne dorim ca acest ritm să se menţină şi de aceea este important ca autorităţile să continue acţiunile concrete pentru siguranţa frontierelor României. La rândul nostru, vom sprijini în continuare eforturile autorităţilor pentru reducerea acestui fenomen care afectează deopotrivă consumatorii, companiile corecte şi statul”, a declarat Ileana Dumitru, director Juridic şi Relaţii Publice al BAT pentru Europa Centrală şi de Sud.

La rândul său, Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova şi Bulgaria, a subliniat, în această perioadă, se derulează în parteneriat cu autorităţile o nouă campanie publică anti-contrabandă, cu un mesaj puternic ancorat în actualitate – „Contrabanda e boală grea!”. „Ne dorim astfel ca publicul să înţeleagă că piaţa neagră înseamnă creşterea criminalităţii şi pierderi de bani la buget. De asemenea, vom continua să susţinem cele 44 de echipe canine mobile active în toate punctele vamale din România, specializate în depistarea drogurilor, a numerarului şi a produselor din tutun. Suntem convinşi că aceste campanii anuale demarate din 2010, precum şi parteneriatele iniţiate cu autorităţile încă din 2005, contribuie semnificativ la scăderea pieţei negre. Vom continua şi pe viitor să fim consecvenţi şi implicaţi în problemele cu care se confruntă societatea”, a spus Lazăr.

Vezi si:  Operatorii turistici cer guvernului să dea vouchere timp de 5 ani

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *