Gospodăriile din Uniunea Europeană au alocat, în 2018, 12,1% din cheltuielile totale de consum pentru ”alimente şi băuturi nealcoolice”, pe primele locuri fiind românii, lituanienii şi estonienii, se arată ]n datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Anul trecut, gospodăriile din Uniunea Europeană au cheltuit peste 1.047 miliarde de euro (echivalentul a 6,6% din PIB-ul UE) pentru „alimente şi băuturi nealcoolice”. Aceasta reprezintă a treia cea mai importantă categorie a cheltuielilor de consum din UE, după „locuinţă, aprovizionare cu apă, electricitate, gaz şi alţi combustibili” (24%) şi „transporturi” (13,2%).
În statele membre ale UE, cel mai ridicat procentaj din cheltuielile totale de consum alocat pentru „alimente şi băuturi nealcoolice” s-a înregistrat anul trecut în România (27,8%), Lituania (20,9%) şi Estonia (19,6%), spre deosebire de alte patru ţări unde procentul a fost sub 10%, şi anume Marea Britanie (7,8%), Irlanda (8,7%), Luxemburg (9,1%) şi Austria (9,7%).
În perioada 2008 – 2018, procentul cheltuielilor totale de consum alocat pentru „alimente şi băuturi nealcoolice” a scăzut sau a rămas stabil în majoritatea statelor membre unde sunt disponibile datele pentru 2018.
Cel mai semnificativ declin s-a înregistrat în Lituania (de la 24,8% din totalul cheltuielilor de consum în 2008 la 20,9% în 2018, sau o scădere de 3,9 puncte procentuale), Polonia (minus 3,4 pp) şi Malta (minus trei pp).
În contrast, cheltuielile gospodăriilor pentru „alimente şi băuturi nealcoolice” au crescut în zece ţări membre UE unde sunt disponibile datele pentru 2018. Cea mai mare creştere s-a înregistrat în Cehia şi Slovacia (ambele cu 1,4 pp), Olanda (un punct procentual) şi Ungaria (0,8 pp).
Românii, campioni la consumul de alimente și sucuri
Intelligence Marketing Day 2024: Evenimentul de marketing digital AI care nu trebuie ratat!
Berea fara alcool, tot mai preferata de europeni
Momentum Capital (Martijn van Rheenen) și miliardarul belgian Marc Coucke vor să cumpere împreună ca...
Decathlon lanseaza "Decathlon Pulse" pentru a gasi noi "motoare de crestere"
Doar 4% dintre marketeri cred ca 5 zile la birou sunt necesare