Guvernul german a decis sa dea nu mai putin de 9 miliarde de euro pentru a salva compania fanion din sectorul transportului aerian. Din cauza restrictiilor de circulatie impuse de pandemie, Lufthansa era in pragul falimentului.
Este cea mai mare operatiune de salvare a unei corporatii din actuala criza provocata de COVID-19. La acest acord s-a ajuns dupa negocieri intense intre guvernul de la Berlin si conducerea Lufthansa. Acordul trebuie aprobat inclusiv de Comisia Europeana. Bruxelles-ul are reguli stricte privind acordarea de ajutoare de stat, pentru a reduce pericolul concurentei neloiale. Cutremurul economico-financiar provocat de pandemie a silit insa Uniunea Europeana sa relaxeze regulile privind ajutoarele de stat.
Statul german preia 20 la suta din actiuni
Potrivit acordului, in schimbul celor 9 miliarde de euro, statul german preia 20 la suta din actiuni. Ponderea actiunilor va putea creste in cazul in care ar avea loc o tentativa de preluare ostila din partea altei companii. Pachetul include plafonarea veniturilor conducerii si renuntarea la plata dividendelor.
Lufthansa este al doilea mare operator aerian din Europa; inainte de pandemie statea bine, dar de doua luni si jumatate 95 la suta dintre avioane sunt la sol. Pierderile sunt uriase. In aprilie, Lufthansa anunta ca pierderile sunt de un milion de euro pe ora.
„Sprijinul pe care il acordam e pentru o perioada limitata” – a precizat ministrul german de finante, Olaf Scholz. Oficialul german spune ca, cel tarziu in 2023, dupa ce compania aeriana se pune pe picioare, statul va vinde actiunile cumparate acum la Lufthansa. „Speram si cu un mic profit, ca sa putem refolosi acei bani la alte companii, care trebuie sustinute” – declara seful finantelor germane.
M.Vasiliu