Platforma de inchirieri turistice pe termen scurt, evaluata la 31 de miliarde de dolari, incearca sa devina publica, pe fondul problemelor provocate de criza din turism antrenata de COVID-19.
Airbnb a depus dosarul SEC – Comisia Europeana pentru Valori Mobiliare – “jandarmul” american in materie de piete financiare.
“Airbnb a depus confidential documentatia de inregistrare la Securities and Exchange Commission – SEC – referitoare la o oferta publica initiala pentru actiunile sale. Numarul actiunilor ce vor fi scoase la vanzare si pretul acestora vor fi stabilite ulterior. Listarea pe bursa va avea loc dupa ce SEC va incheia procedurile de verificare” – precizeza comunicatul Airbnb, fara sa ofere alte detalii.
Airbnb, specializata in inchirieri particulare pe termen scurt, are un an foarte complicat, dupa paralizia din turism, provocata de pandemie. Acum, trebuie sa-i convinga pe investitori ca pot face profit, desi ne aflam intr-o perioada de calatorii extrem de limitate. Emmanuel Marill, director Airbnb pentru Franta si Belgia declara luna trecuta ca “platforma a trecut prin momente negre in perioada izolarii” si ca au aparut primele semne de revitalizare a activitatii, tinand cont de oferta extrem de vasta, in toate colturile planetei.
Airbnb a fost infiintata, ca start-up, in 2008, cand incepea criza economica, de Brian Chesky, Nathan Blecharczyk si Joe Gebbia, ca o platforma in sprijinul celor ce vor sa-si inchirieze locuinta pe termen scurt. Airbnb primeste un comision la fiecare inchiriere. Din cauza izolarii impuse de pandemie si pe fondul circulatiei turistice extrem de limitate, in doar cateva luni Airbnb a ramas, peste noapte, fara un miliard de rezervari.
Anul trecut, Airbnb a avut incasari de 4,8 miliarde de dolari, iar anul acesta cele mai optimiste scenarii anticipeaza incasari la jumatate.
M.Vasiliu