Dieselgate: perchezitii in 10 uzine Fiat si Iveco in Europa

10 perchezitii coordonate au avut loc miercuri, realizate de autoritatile germane, italiene si elvetiene la constructorii de automobile Fiat si Iveco, conform unui anunt facut de parchetul de la Frankfurt.

Initiat de scandalul Volkswagen in 2015, Dieselgate afecteaza in egala masura si alti constructori de automobile. Pe scurt, acesti constructori sunt suspectati de faptul ca au trucat motoare pentru a afisa emisii reduse de CO2 si alti poluanti.

Doua motoare in chestiune. In acest cadru, 10 perchezitii coordonate au avut loc miercuri, percheziiti realizate de autoritatile germane, italiene si elvetiene la constructorii de automobile Fiat si Iveco conform unui anunt facut de parchetul de la Frankfurt.

Anchetatori germani, italieni si elvetieni au ajuns la fata locului pentru a perchezitiona 10 uzine, pentru a obtine dovezi asupra unui dispozitiv de manipulare a motoarelor diesel de aceste doua companii mentionate mai sus. Ancheta priveste doua motoare instalate pe autoturisme ale marcilor precum Alfa Romeo Fiat si Jeep, apartinand italo-americanului Fiat Chrysler si Iveco, proprietatea italianului CNH Industrial.

Vezi si:  Guvernul elvetian intervine pe langa autoritatile de la Chisinau in sprijinul unui fabricant de tigari

Aceste perchezitii sunt conduse intr-o maniera coordonata in regiunile Bade-Wurtemberg si Hesse, Piemont, cantonul Thurgovie, in partea de nord a Elvetiei. Durata acestor perchizitii nu este previzibila.

Fiat este deja implicat in Dieselgate in Statele Unite ale Americii. Dispozitivele de manipulare a motoarelor permit aparitia unor autovehicule mai putin poluante in timpul testelor de laborator decat pe sosea. Scandalul a izbucnit in 2015, atunci cand Volkswagen a recunoscut ca a trucat numai putin de 11 milioane de autovehicule. Fiat Chrysler era deja in inima unei proceduri in SUA soldata in 2019 cu acorduri amiabile. Grupul, acuzat de autoritati ca a echipat peste 10.000 de masini cu un software de trucare a acceptat sa isi despagubeasca clientii. Dieselgate a « costat » Volkswagen peste 30 de miliarde de euro.

Distrubuie aceasta informatie cu prietenii tai!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *