Facebook este in forma maxima in ciuda atacurilor multiple din partea autoritatilor si vecinei sale Apple, insa, amenintarile se precizeaza si se acumuleaza pana in punctul in care gigantul retelelor sociale prevede o modesta incetinire a dezvoltarii sale.
In al doilea trimestru al anului 2021, Facebook a fost in forma maxima, a fost mult mai bine decat se astepta piata: grupul si-a dublat beneficiul net la 10,4 miliarde de dolari si o cifra de afaceri de 29 miliarde. In timpul celor mai grele luni cauzate de pandemia cu coronavirus, Facebook a beneficiat de o afluenta de consumatori pe platforma. Odata cu ridicarea majoritatii restrictiilor sanitare si reluarea economica, apetitul marcilor pentru publicitatea ultra personalizata nu se dezminte.
Date concrete
Conform Facebook, in al doilea trimestru al anului, pretul mediu al mesajelor publicitare a crescut cu pana la 47%. Exista o cerere enorma din partea publocului pentru publicitate pe Facebook si Instagram ceea ce nu a facut decat sa ridice preturile. Aceasta tendinta se va pastra si in restul anului. Compania urmeaza sa ajunga la peste 1000 de miliarde de retete publicitare anul acesta, pentru prima data, conform specialistilor in publicitate.
Insa, grupul se teme de o usoara scadere a profiturilor cauzata de schimbari de reglementare si tehnice. Actiunile sale au suferit o pierdere de 4% pe Wall Street dupa inchiderea Bursei zilele acestea.
Apple a impus recent editorilor de aplicatii sa ceara permisiunea inainte de a colecta datele utilizatorilor, spre marele regret al societatilor al caror model economic este bazat pe o publicitate tintita in functie de gusturile si obiceiurile consumatorilor. Specialistii sunt de parere ca actualizarile iOS vor avea un impact si mai pronuntat in al doilea trimestru al anului.
Companiile vor intampina o serie de dificultati din cauza acestor schimbari conform directoarei de operatiuni Facebook in cadrul unei conferinte telefonice cu analistii.