Rezumat:
Administrarea unei afaceri este o activitate plină de provocări, iar o afacere precum un restaurant implică întotdeauna o atenție specială îndreptată asupra fiecărui detaliu. Provocările pe care le ridică administrarea unui local pot fi multiple, iar managerul are nevoie de informații pentru a gândi strategii de dezvoltare. De asemenea, el trebuie să cunoască fiecare aspect din existența cotidiană a restaurantului, pentru a putea lua cele mai bune decizii. Dar, către ce aspecte se cuvine să-și îndrepte atenția?
Investiții în tehnologie IT&C
Unora le poate părea ciudat ca managementul unui restaurant să depindă de investițiile realizate în tehnologia informațională, însă, în secolul 21, orice afacere are nevoie de un software de gestiune performant. De fapt, un soft gestiune restaurant este, practic, o aplicație care gestionează toate activitățile desfășurate într-o astfel de afacere: preia comenzile (realizate la interior, telefonic sau online), controlează fluxul comenzii (de la preluarea acesteia de către bucătărie până la servire), gestionează eficient stocurile de ingrediente. În plus, programul este capabil să ofere și asistență în efectuarea plății, să genereze rapoarte complexe legate de vânzări, fluctuații de prețuri și alte detalii financiare.
O astfel de aplicație este prieten de încredere al oricărui manager de restaurant și mâna dreaptă a personalului, deoarece, poate gestiona aranjamentul meselor (esențial în organizarea evenimentelor), permite personalizarea POS și a spațiului din sală, facilitează efectuarea plăților cu orice mijloc. Un astfel de program trebuie să aibă o interfață simplă, intuitivă, accesibilă de pe orice dispozitiv sau sistem de operare, care să permită integrarea cu platforme de livratori.
Apreciere arătată angajaților
Nu este un secret faptul că restaurantele au parte de cele mai frecvente schimbări de personal și o astfel de situație nu poate fi favorabilă bunului mers al afacerii. Fericirea este o stare ce nu poate fi mimată cu succes și, într-un domeniu atât de sensibil, în care relația cu clienții trebuie să fie perfectă, transmiterea stării de bine este un ingredient ce transformă un restaurant într-un loc special. Este fundamental, așadar, ca angajații să se simtă bine la locul de muncă, să creadă că activitatea le este prețuită – prin eforturile lor afacerea crește, iar aceasta este în beneficiul tuturor.
Meniu reîmprospătat în fiecare sezon
Nu este nevoie de o schimbare radicală a meniului la câteva luni, ci, mai degrabă, de o adaptare, o completare cu preparate specifice sezonului sau locului în care este situat restaurantul. Desigur, felurile de mâncare consacrate sunt cele care atrag constant clienții, dar, experimentele culinare noi vor atrage și mai mulți oaspeți în căutare de experiențe noi.
Instruirea periodică a salariaților
Restaurantul poate fi un loc al provocărilor nebănuite, în care solicitările clienților, modul în care aceștia comunică sau se manifestă pot fi dintre cele mai neobișnuite. Prin urmare, personalul localului trebuie să fie bine pregătit. Instruirea periodică a salariaților unui restaurant este obligatorie pentru ca aceștia să cunoască în cele mai mici detalii produsele servite în restaurant și, astfel, să poată ajuta clientul să facă cea mai potrivită alegere.