Pe piaţa carburanţilor există un mare jucător care stabileşte preţul, conform Consiliului Concurenţei


„Investigaţia este finalizată şi urmează să fie redactat documentul pe care să îl postăm pe site, lucru care se va întâmpla peste câteva săptămâni. Ce facem acum este să confidenţializăm, să scoatem nume de persoane, cifre prea exacte. Vă vom da intervale, pentru a nu devoala secrete comerciale”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
„Nu este o investigaţie în care să aplicăm sancţiuni, ci prin care vrem să înţelegem funcţionarea pieţei şi totul se învârte în jurul faptului că avem o structură care nu e predispusă la concurenţă. Avem câţiva actori mari, dar unul dintre ei are jumătate din piaţă, deci nu este o structură de piaţă echilibrată în care sunt mai mulţi jucători cu ponderi relativ egale care se concurează, ci un jucător foarte mare, care stabileşte preţurile, şi unii mai mici care îl urmează şi atunci toată ideea este cum putem face să îmbunătăţim această structură a pieţei. Minuni n-o să fie, n-o să putem desface ceea ce s-a făcut la momentul privatizării”, a subliniat Chiriţoiu.
„Deci nu bunăvoinţa, nu dragostea faţă de consumatori opreşte creşterea preţului, ci faptul că nu te lasă piaţa. La petrol nu suntem în situaţia asta, pentru că nu avem o structură concurenţială”, a declarat Chiriţoiu.

Vezi si:  Auditul energetic: ce este și ce avantaje oferă pentru companiile din România?

Observând evoluția pieței carburanților, devine evident că această lipsă de concurență suportă menținerea unui jucător dominant care are capacitatea de a controla prețurile, reducând astfel beneficiile consumatorilor. Acest fenomen, pe care l-am observat de-a lungul timpului, subliniază importanța structurii pieței în afectarea dinamicilor prețurilor și, implicit, a economiei de zi cu zi. Într-o astfel de situație, este esențial ca autoritățile să ia măsuri pentru a stimula concurența, ceea ce, în cele din urmă, ar putea duce la prețuri mai corecte și o varietate mai mare de opțiuni pentru consumatori. Înțelegând acest context, este crucial să ne informăm și să fim conștienți de metodele prin care ne putem proteja interesele ca și consumatori, într-o piață unde concurența este limitată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *