Renault inregistreaza o pierdere istorica de 8 miliarde de euro in 2020 pe fondul crizei sanitare

Deja in pragul crizei inca dinainte de inceperea pandemiei, constructorul anuntase la sfarsitul lunii mai 2020 un plan de economii de peste 2 miliarde de euro, care se intinde pe o durata de trei ani, prevazand eliminarea a peste 15 000 de posturi in intreaga lume.

Este o pierdere nemaivazuta in istoria constructorului de automobile francez. Renault a pierdut numai putin de 8 miliarde de euro in cursul anului 2020, an marcat de criza sanitara, conform unor rezultate publicate joi, 19 februarie.

Aceasta cadere istorica se explica in special prin contributia partenerului japonez Nissan, din care Renault detine 43%. Grupul a fost penalizat, mai degraba tras in jos de Nissan, penalizat fiind cu suma fabuloasa de 4,9 miliarde de euro. De cealalta parte, vanzarile Renault au scazut cu 21,3%, cu doar 3 milioane de vehicule vandute pe piata.

In primul semestru al anului, grupul a inregistrat o pierdere de 7,3 miliarde de euro insa in al doilea semestru a reusit parca sa se redreseze putin, cu o pierdere de doar 660 de milioane de euro si o cifra de afaceri in scadere cu 8,9%.

Vezi si:  InkStar: Cum o afacere de tatuaje și piercinguri a devenit un jucător cheie în piața din București

15 000 de concedieri in intreaga lume

Grupul nu a publicat previziunile pentru anul 2021. A acumulat o serie de rezerve de lichiditati care cumuleaza suma de 16,4 miliarde de euro. Deja cu multe probleme inainte de debutul crizei sanitare, Renault anuntase in luna mai a anului 2020 un plan de economii de peste 2 miliarde de euro care se intinde pe o perioade de trei ani si 15 000 de concedieri in intreaga lume. Luca de Meo a anuntat in ianuarie noi taieri la buget, in cercetare in special, insa nu si concedieri noi: obiectivul este acum acela de a ajunge la un total de 2,5 miliarde de euro de economii pana in 2023 si de 3 miliarde pana in 2025.

Reflectând la această criză semnificativă prin care a trecut Renault în 2020, observăm că provocările economice pot echilibra sau dezbina chiar și cele mai stabile companii. Experiența arată că, în fața unor astfel de pierderi colosale, organizațiile nu doar că trebuie să ia măsuri financiare stricte, dar și să abordeze un proces de inovație și adaptare continuă. Renault a demonstrat că, cu o evaluare atentă și cu un plan strategic solid, redresarea este posibilă, chiar și atunci când sunt necesare decizii dificile, cum ar fi concedierile masive. Aceasta ne învață că, indiferent de domeniul de activitate, reziliența și flexibilitatea sunt cheile succesului într-o lume aflată în constantă schimbare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *