Romania, printre codasii Europei la competitivitate digitala

Ne situam pe un rusinos loc 27, din cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, in cadrul Indicelui economiei si societatii digitale (DESI) pentru 2019, arata un raport al Comisiei Europene. Noi suntem pe penultimul loc, si dupa noi sunt bulgarii.

Primele locuri din clasament sunt ocupate de Finlanda, Suedia si Olanda.

Acest indice monitorizeaza performanta digitala globala din Europa si urmareste progresele inregistrate de tarile UE in ceea ce priveste competitivitatea digitala.

Digitalizarea Romaniei a ramas in urma

Mai mult de o cincime dintre romani (21 la suta) nu au utilizat niciodata internetul, in timp ce, in Uniunea Europeana, media e de 11 la suta. In schimb, romanii sunt pasionati de utilizarea retelelor sociale – 86 la suta dintre utilizatorii de internet sunt prezenti pe retelele sociale – fata de 65 la suta media in UE. Suntem campioni si la apelurile video de pe retelele de socializare, insa cand vine vorba de operatiuni bancare online sau de cumpararea de muzica, materiale video si jocuri romanii au mari rezerve, pentru ca nu au incredere in tehnologia digitala.

Vezi si:  Coreea de Sud este prima ţară din lume care oferă servicii 5G pe întreg teritoriul

Desi Strategia Nationala privind Agenda Digitala pentru Romania 2020 (SNADR) a fost adoptata inca din februarie 2015, progresele inregistrate in punerea in aplicare sunt in continuare limitate, apreciaza Comisia Europeana. La capitolul minusuri, Bruxellesul mentioneaza si faptul ca desi mai multe autoritati centrale si locale si-au simplificat procedurile, care sunt acum disponibile prin Punctului de Contact Unic electronic (PCUe), nu toate operatiunile pot fi indeplinite online, ci doar se pune la dispozitie documentatia necesara.

M.Vasiliu

Este dificil să nu observăm discrepanțele semnalate în raportul Comisiei Europene privind digitalizarea României. Situația actuală subliniază nu doar o întârziere tehnologică, ci și o lipsă de încredere a românilor în mediul digital, în special când vine vorba de tranzacții online și servicii esențiale. Experiența mea mi-a demonstrat că această reticență poate fi depășită prin educație digitală și campanii de informare care să vizeze beneficiile și siguranța tehnologiei moderne. Abordarea acestor aspecte s-ar putea traduce nu doar într-o creștere a competitivității digitale, ci și într-o integrare mai armonioasă a României într-o economie globală interconectată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *