In timp ce companiile polineziene nu sunt admise finantarii indemnizatiei activitatii partiale, Michel Monvoisin, directorul companiei Air Tahiti Nui denunta in mass-media o distorsiune de concurenta in raport cu principalii sai concurenti de pe piata, tricolori in special.
Compania cere statului francez sa restabileasca reguli identice pentru toti actorii din acest sector si sa participe la o crestere a capitalului pentru a reconstitui fondurile proprii companiei in momentul relansarii economiei mondiale.
Directorul companiei aeriene Air Tahiti Nui, Michel Monvoisin, nu se da batut. Transportul aerian traverseaza una din cele mai grele perioade din istorie si companie originara din Polinezia, pe care o conduce de mai bine de 7 ani trebuie sa lupte cu morile de vant in fata unei concurente pe care el o considera neloiala.
Air France si French Bee, cele doua rivale ale sale tricolore, beneficiaza de mai multe avantaje, beneficiaza in special de sprijinul Statului francez in ceea ce priveste somajul partial/tehnic, insa, Air Tahiti Nui, nu are dreptul la asa ceva.
Inca din martie 2020, din cauza pandemiei cu coronavirus, compania aeriana Air Tahiti Nui a fost nevoita sa opereze zboruri directe pe ruta Papeete-Paris. Papeete este capitala sic el mai mare oras francez din Polinezia franceza. In mod normal, Air Tahiti Nui opera zboruri catre capitala Frantei cu escala la Los Angeles, insa din cauza restrictiilor impus de SUA in incercarea de a se raspandi propagarea virusului, problemele au inceput pentru compania aeriana originara din Polinezia. Noile reglementari au obligat-o sa aleaga calea directa, fara escala in Los Angeles, cum era in mod normal.
Problema este ca angajatii companiei aeriene, chiar daca vor intra in somaj tehnic din nou, nu vor beneficia de sprijin financiar, asta deoarece, spre deosebire de principalele sale concurente, Air France si French Bee, nu beneficiaza de sprijinul Statului francez.