Tesla: cum se poate explica aceasta scadere brutala a preturilor?

Si daca Tesla, scazand cu 20% pretul la Model 3 si Model Y ar fi vrut pur si simplu sa castige mai multi adepti? Saptamana trecuta, producatorul american a inversat tendinta, ajustand pretul modelelor sale cu reduceri de peste 10.000 de euro in Franta si in Europa. Model 3 se afla acum sub pragul de 40.000 de euro, deoarece poate beneficia din nou de bonusul ecologic (de 5.000 de euro de la 1 ianuarie 2023).

In cadrul conducerii, nu se fac prea multe comentarii cu privire la motivele acestei scaderi dramatice, dupa luni de cresteri si o economie afectata de inflatie. Pe plan intern, ei vorbesc despre procese de productie in evolutie care au redus constant costurile de productie. Dar in alte parti, printre specialisti, strategia era deja imaginata, chiar temuta. Intr-o perioada in care majoritatea producatorilor sufera, in care brandurile noi nu mai pot accesa atat de usor capital nou cu fonduri de investitii, Tesla vrea sa se impuna si mai tare pe piata.

Vezi si:  Record de vânzări pentru Rolls Royce

In situatia economica actuala, Tesla este una dintre marcile cu cele mai bune performante. Realizeaza o marja de profit mult mai mare pentru masinile sale decat Ford, General Motors si altele. Un analist al Bank of America a explicat: „Tesla are marje mai mari decat alti producatori si amortizeaza scaderea preturilor chiar mai mult” decat o vor face altii. Dupa cum puteti vedea, intr-o perioada in care toata lumea incearca sa se pozitioneze ca principal producator de masini electrice, faptul ca trebuie sa reduca preturile ar putea pune pe multi intr-o situatie dificila.

Tesla si ceilalti

Spre deosebire de majoritatea marcilor de masini noi, Tesla a reusit sa se construiasca intr-un mediu macroeconomic cu rate ale dobanzii foarte scazute, ceea ce a facilitat obtinerea de fonduri pentru investitii. Bineinteles, marca a trecut si prin valea mortii in care orice start-up trebuie sa faca tranzitia de la a se baza pe capitalul investitorilor la a face bani proprii, dar a putut apoi sa profite de pe urma creditelor de carbon, pe care Tesla le vindea oricarei alte marci care mai avea nevoie de ele pentru a continua sa vanda masini termice.

Vezi si:  Volkswagen investește în tehnologiile viitorului

Sursa: https://www.presse-citron.net/tesla-un-autre-regard-sur-la-baisse-brutale-des-prix/

Observând decizia Tesla de a reduce dramatic prețurile, se poate spune că aceasta este o mișcare strategică ingenioasă ce va redefini piața auto în favoarea consumatorilor. Această reducere reflectă nu doar capacitatea sa de a aduce inovații în procesele de producție, dar și abilitatea de a-și menține poziția dominantă, contracarând presiunile economice actuale. Cu prețuri mai accesibile, Tesla nu doar își atrage un public mai mare, dar și destabilizează competitorii care nu își pot permite asemenea ajustări. Astfel, într-o lume în care schimbarea este constantă, lecția pe care o învățăm este că adaptabilitatea și o viziune clară pot transforma provocările în oportunități.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *