Volkswagen se decide greu asupra fabricii de baterii

Nevoile de baterii pentru automobile electrice ale Volkswagen sunt acoperite până în 2028, graţie celor trei uzine confirmate în Europa, cele de la Salzgitter (Germania), Northvolt (Suedia) şi Valencia (Spania), a declarat luni Thomas Schmall, membru în consiliul director de la Volkswagen, transmite Reuters.

Grupul german mizează în continuare pentru Europa pe o capacitate de producţie de celule de baterii de 240 gigawaţi oră pe an în 2030, însă această producţie ar putea fi realizată cu mai puţine decât cele şase fabrici planificate iniţial, a adăugat Thomas Schmall.

„Păstrăm în continuare ţinta de 240 gigawaţi oră. Dacă vom avea nevoie de cinci sau şase fabrici asta depinde de strategiile de stimulente ale ţărilor, nu am luat încă o decizie”, a precizat Thomas Schmall.

În luna decembrie a anului trecut, Volkswagen a anunţat că a decis să amâne, dincolo de 2022, o decizie cu privire la locul unde va construi uzina de baterii din Europa de Est, motivându-şi decizia prin incertitudinea economică şi preţurile ridicate la energie din regiune. Potrivit Reuters, pe lângă Cehia, Volkswagen a analizat şi posibile locaţii din Ungaria, Polonia şi Slovacia pentru uzina sa de baterii din Europa de Est.

Vezi si:  Apple pregătește prima sa mașină

Tot luni, Volkswagen a anunţat că va construi prima uzina a sa de celule de baterii de pe continentul nord american în Canada, astfel încât automobilele sale să aibă acces atât la subvenţiile canadiene cât şi la cele americane. Uzina pe care grupul german intenţionează să o inaugureze în 2027 la Saint-Thomas, în provincia Ontario, va fi prima de acest gen din America de Nord, o piaţă pe care Volkswagen o consideră una din priorităţile sale esenţiale.

În anunţul oficial de luni, Volkswagen nu a oferit detalii cu privire la valoarea investiţiei sau capacitatea noii sale uzine, însă în vara anului trecut acelaşi Thomas Schmall spune că firma mizează pe o capacitate de 20 gigawaţi oră pentru prima sa uzină de celule de baterii din America de Nord.

Săptămâna trecută, cotidianul Financial Times a dezvăluit că Volkswagen a decis să pună pe pauză proiectul privind construcţia unei uzine de baterii în Europa de Est, pentru a da prioritate unei facilităţi similare ce ar urma să fie construită în America de Nord, după ce a ajuns la concluzia că ar putea primi stimulente în valoare de 10 miliarde de euro din partea autorităţilor americane.

Vezi si:  Care sunt avantajele autoturismelor Mercedes-Benz rulate?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *