Turiştii bogaţi care vin în Europa ar urma să sprijine vânzările grupurilor de lux LVMH, Kering şi Hermes în trimestrul doi din 2022, ajutându-le să compenseze impactul restricţiilor din China, transmite Reuters.
Casele de modă din Franţa şi Italia văd o majorare a cererii în urma pandemiei, în timp ce cumpărătorii încă îşi cheltuie economiile făcute în timpul restricţiilor, în pofida turbulenţelor de pe pieţe şi a creşterii preţurilor.
Deprecierea euro faţă de dolar, care va spori probabil câştigurile grupurilor de lux din Europa, îi încurajează pe vizitatorii americani să cheltuie mai mult.
„Consumatorii americani care călătoresc în Europa se poartă de parcă nu ar exista ziua de mâine”, susţine Mario Ortelli, de la firma de consultanţă în domeniul fuziunilor şi achiziţiilor companiilor de lux Ortelli & Co, previzionând că ei vor majora vânzările din acest sector pe continent.
„Continuăm să vedem o cerere ridicată pe piaţă, consumatori de toate naţionalităţile cheltuind masiv după restricţiile din pandemie. Situaţia încă nu s-a normalizat”, apreciază Luca Solca, analist la Bernstein.
Totuşi, restricţiile din China încă aruncă o umbră asupra câştigurilor în trimestrul doi din 2022. Conform estimărilor Barclays, pe segmentul de lux, vânzările în China au scăzut în perioada aprilie – iunie 2022 cu 40%, în timp ce pe plan global vânzările au urcat cu aproximativ 11%, jumătate din ritmul înregistrat în trimestrul precedent.
Anul trecut, Statele Unite au depăşit Europa, devenind cea mai mare piaţă mondială de lux, şi atrăgând investiţii în noi magazine de la brandurile din Europa.
Analiştii UBS se aşteaptă în trimestrul doi din 2022 la o creştere a vânzărilor de 17% la LVMH, de 12% la Kering şi de 16% la Hermes.