VW cere noi reglementări pentru producția de baterii

Acordul UE privind interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035 este dificil, dar un obstacol mult mai redutabil va fi producerea unui număr suficient de baterii pentru a alimenta vehiculele electrice de care va fi nevoie în urma noilor reglementări, a afirmat miercuri Arno Antlitz, director financiar al Volkswagen, transmite Reuters.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

„Este un obiectiv dificil. Credem că fezabil”, a declarat Arno Antlitz într-un interviu acordat Reuters. Acesta a adăugat: „Cea mai dificilă problemă nu va fi majorarea producţiei ci accelerarea aprovizionării cu baterii”.

VW anunţase deja că nu va mai vinde în UE autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă până la ţinta stabilită de blocul comunitar, dar unii producători auto care au rămas în urmă în cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, cum ar fi Toyota, s-ar putea confrunta cu dificultăţi în îndeplinirea obiectivului. Oficialii producătorului auto nipon nu au dorit miercuri să comenteze.

Vezi si:  Vânzările de mașini ecologice, în creștere în România

Majoritatea producătorilor auto se întrec în a-şi asigura livrările de baterii, dar ar putea fi o problemă majoră găsirea unor cantităţi suficiente de materii prime. Incapacitatea de a obţine livrări adecvate de litiu, nichel, mangan sau cobalt ar putea încetini trecerea la vehiculele electrice, le-ar putea face mai scumpe şi ar afecta marjele de profit ale producătorilor auto.

Şeful Stellantis, Carlos Tavares, a avertizat luna trecută că se aşteaptă la un deficit de baterii pentru vehiculele electrice în perioada 2024-2025, în urma majorării cererii.

Abordarea Volkswagen de a cere noi reglementări pentru producția de baterii sugerează o conștientizare clară a provocărilor complexe care vin odată cu tranziția la vehiculele electrice. Experimentând această tranziție într-un viitor în care cererea pentru materii prime esențiale a cunoscut o creștere exponențială, am observat cum implementarea de standarde mai clare și mai riguroase pentru industria bateriilor a dus la un echilibru fragil, dar necesar, între inovație și sustenabilitate. Așadar, pentru a beneficia de pe urma acestor schimbări, este esențial să investim în tehnologii de reciclare și să încurajăm dezvoltarea de metode alternative de producție, astfel încât tranziția către un viitor mai verde să nu devină împovărătoare pentru mediu sau pentru portofelele consumatorilor. Această perspectivă ne reamintește importanța proactivității în adaptarea la noi paradigme economice și tehnologice, atât la nivel personal, cât și industrial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *