Cum masori notorietatea marcii tale?

Imagine, reputatie, notorietate…numerosi termeni abstracti sunt folositi in jargonul marketingului. Spre deosebire de alte date marketing cifrate, precum cifra de afaceri sau ROI, aceste concepte nu sunt intotdeauna usor de convertit in date cantitative. Or, pentru exploatarea acestora, trebuie evaluate cu certitudine, cum este si cazul cu notorietatea marcii. Acest indicator joaca un rol esential in analiza succesului unei marci sau pur si simplu in succesul strategiei de marketing adoptate. In acest articol vei descoperi cum poti masura notorietatea marcii tale, de ce este atat de important sa o cunosti si cum sa o imbunatatesti.

Notorieatea unei marci – ce este ?

In marketing, notorietatea unei marci este un termen folosit pentru a indica cat este de cunoscuta o marca, recunoscuta de consumatori. Poate fi confundata cu reputatia si cu imaginea marcii care, spre suprinderea multora, au semnificatii diferite.

Reputatia este imaginea perceputa de catre publicul unei marci. Imaginea reprezinta felul in care publicul vede si considera marca repsectiva si cu ce caracteristici o asociaza.

Vezi si:  Spania vrea un gazoduct spre Europa centrală

Norietatea dezvaluie cat este de cunoscuta o marca si memorata de catre consumatori. Joaca un rol important in actul unei cumparari. Va influenta alegerea finala a consumatorului.

Cum masori notorietatea marcii tale ?

Realizarea unor sondaje sau studii de consumator. Una din cele mai traditionale metode de a sti daca publicul iti cunoaste marca este sa efectuezi o ancheta de satisfactie sau un sondaj.

Poti masura notorietatea marcii tale prin intermediul unui site web. Unele date precum traficul direct pe site-ul tau web sau volumul de cautari ale marcii tale pot dezvalui in egala masura informatii cu privire la notorietatea ta. Traficul direct desemneaza numarul de persoane care vin direct pe site fara sa caute numele sau produsul. Poti masura acest indicator in canalul « Direct » al Google Analytics. Cu cate este mai ridicat, cu atat mai bine, inseamna ca esti cunoscut in randul consumatorilor fara ca acestia sa fie nevoiti sa te caute.

Vezi si:  Jumătate dintre angajații din România ar dori să devină freelanceri

Ultimele stiri din acest domeniu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *