Rezumat:
Platforma de streaming a inceput discutiile cu noi parteneri in urma incetinirii activitatii sale de publicitate.
Cu putin peste un an in urma, Netflix a semnat un acord de parteneriat cu Microsoft pentru a-si lansa afacerea de publicitate. Compania de streaming numarul unu in lume nu este multumita de acest acord, iar acum a decis sa revizuiasca termenii contractului.
Netflix isi revizuieste contractul cu Microsoft
Dorinta Netflix de a-si restructura parteneriatul publicitar cu Microsoft nu este lipsita de motiv. Potrivit unor surse din Wall Street Journal, platforma americana este suparata ca partenerul sau nu a vandut mai mult spatiu publicitar in ultimul an. Acesta vrea sa renegocieze in scadere suma platita de Microsoft in cadrul „garantiei minime”. O decizie care atesta noile planuri ale Netflix cu alti parteneri si care va linisti usor Microsoft.
La inceputul lunii iulie, in urma festivalului anual de publicitate Cannes Lions, Netflix facuse deja o operatiune de seductie pe langa marii sefi de marketing pentru a-si prezenta noua strategie publicitara. Un director de marketing prezent la eveniment a relatat ulterior ca Netflix dorea sa puna capat parteneriatului cu Microsoft pentru a-si dezvolta propriul serviciu de publicitate.
Aceste comentarii nu au fost confirmate oficial de Netflix, dar sunt in concordanta cu cele relatate de ziarul american, care afirma ca platforma de streaming „a avut discutii preliminare despre vanzarea de publicitate prin intermediul altor parteneri”. Google, Alphabet si Comcast, care au fost lasate pe dinafara vara trecuta de Microsoft, ar putea beneficia de aceasta publicitate.
Netflix reduce pretul spatiului publicitar
In acelasi timp, Netflix reduce pretul spatiului sau publicitar pentru a atrage noi advertiseri. Unii au acceptat deja sa plateasca intre 39 si 45 de dolari pentru 1.000 de telespectatori in cadrul unor acorduri recente, in medie cu 8 dolari mai putin decat pretul obisnuit.
Cu 8,2% din timpul de vizionare a programelor de televiziune din SUA in luna iunie a anului trecut, serviciile Netflix sunt menite sa atraga agentii de publicitate din SUA. Cu toate acestea, interesul relativ al utilizatorilor pentru noul sau abonament de 5,99 euro cu publicitate, lansat pe 12 piete, ii face pe acestia sa fie prudenti. Acestia risca sa nu-si orienteze bine publicul si sa repete prea des aceeasi reclama in ochii telespectatorilor.
Deocamdata, desi platforma este profitabila, activitatea publicitara este inca prea slaba pentru a permite Netflix sa redreseze situatia de la pierderea de abonati de anul trecut. In luna mai, 5 milioane de utilizatori au fost convinsi de abonamentele sustinute de publicitate, reprezentand putin peste 2% dintre utilizatori. In iunie, potrivit cifrelor agentiei de cercetare Antenna, aceasta cifra a crescut la 3,3%. Cresterea este inca prea lenta pentru a stimula veniturile Netflix.
Sursa: https://siecledigital.fr/2023/07/28/netflix-envisage-une-nouvelle-strategie-publicitaire-sans-microsoft/